de meiden op bezoek!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Farah Lisabeth - WaarBenJij.nu de meiden op bezoek!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Farah Lisabeth - WaarBenJij.nu

de meiden op bezoek!!

Door: farahlisabeth

Blijf op de hoogte en volg Farah

15 November 2010 | Australië, Melbourne

25 Oktober:

19u30 Melbourne tijd, ik kom aan in de aankomsthal van de luchthaven. Het vliegtuig vanuit Abu Dabi is al geland maar er komt nog niemand door de deuren. Tijd dus om mijn caffeïneverslaving nog eens tegoed te doen! Mmmmm latté.... (kwijl)

Rond 20u waren ze daar dan eindelijk! Rennen en elkaar in de armen vliegen, even traantjes laten van geluk, het hoort er wel bij na 8 maanden zonder fysiek contact met het thuisfront. Naar huis gereden, voorgesteld aan Gabs en Chris, wat zelfgemaakte bessencake gegeten en dan naar bed. Morgen begint de verkenning van Melbourne City!!



dinsdag 26 oktober:

Een bewolkt dagje Melbourne, tis weer typisch na een zalig zonnig weekendje waarbij ik me zelfs al aan een duik in het (weliswaar frisse) zwembad in de achtertuin had gewaagd. We trekken er ons niets van aan! We hebben alle3 een goede nachtrust achter de rug, samen in mijn grote bed. Ik liet Delphine en Nele nog even uitslapen terwijl ik Henri naar de crèche bracht en Freddie klaarmaakte voor onze uitstap die dag.
Rond de middag vertrokken we. We namen de trein naar de stad, kuierden door de Victoria Market en lunchten daar op de foodcourt. Daarna startte onze stadswandeling doorheen Swanston Street, langs de State Library, QV, St. Pauls Cathedral en Federation Square. We hielden halt in het Information Centre om wat uitstapjes te plannen voor later die week en vervolgden tenslotte onze wandeling naar de Botanical Gardens. Freddie kreeg het wat op zijn heupen van constant in de buggy te moeten zitten. Hij stapt liever zelf rond aan mijn handen maar zo raken we natuurlijk niet vooruit! We namen dan maar de tram naar huis, zo zagen we nog een ander stukje van de stad.
's Avonds kookte Chris heerlijke pasta voor ons. Ik ging nog naar de personal training terwijl Nele en Delphine een toertje gingen lopen. Jaja, we zijn er allemaal van overtuigd dat we aan onze conditie willen blijven werken, zélfs tijdens onze trip naar de oostkust!
Na het eten gingen we nog "Dinner for Smucks" bekijken in de bioscoop. Beetje over the top maar als meidenfilm was ie wel OK. Thuisgekomen doken we snel ons bedje in, morgen naar enkele wijnproeverijen!!


Woensdag 27 oktober

1ste wijnproeverij op het programma vandaag is Domain De Bortoli. Prachtig gelegen maar het bijhorende restaurant was helaas gelsoten op weekdagen. Dan maar een minikaasplankje vragen als lunch bij de overheerlijke wijntjes die we te proeven kregen. Supergoeie service en vriendelijk personeel (dit zou een constant worden trouwens tijdens onze reis hier, iedereen is zoooooo vriendelijk, tvalt enorm op vergeleken met de mottige mentaliteit soms in België).
Na een achttal verschillende wijnen mét telkens bijpassende kaas, reden we verder naar de volgende wijnproeverij. Domain Tarrawarra is wat kleiner maar heeft een adembenemend uitzicht te bieden vanaf de heuvel, uitkijkend op een lagerliggend meertje. Geen wijn meer, ik moest rijden en bij Nele en Delphine begon 't al een beetje in het hoofd te zitten :). Genieten van een koffietje dan maar bij het fantastische uitzicht en op naar de volgende: Domain Chandon. Het mooiste uitzicht had ik uiteraard bewaard voor laatst. De meiden vonden het schitterend en ik was vereerd dat mijn eerste dagen als lokale gids al in de smaak vielen :)
's Avonds zijn we opnieuw gaan lopen, de gekochte Riesling fles werd daarna gekraakt en we gingen nog op weg naar Chinatown om te gaan eten. Delphine was aangenaam verrast en heeft er enkele gerechten bij die ze wel lust :D


donderdag 28 oktober:

Vandaag begon wat als een baaldag. Ik had al 2 nachten met koorts achter de rug, had een verschrikkelijke hoest en verkoudheid, compleet met een papieren zakdoekjes verslaving en als kers op de taart stond ik vandaag op ZONDER stem.
Gabby en Chris wilden meteen voor een oppas zorgen voor Freddie en wilden mij in bed stoppen maar dat wou ik absoluut niet! Delphine en Nele waren hier maar voor 3 weken en ik zou dus wel zo hard mogelijk op de tanden bijten. Henri naar de crèche voeren en dan beginnen Freddies tas te maken, we zouden er namelijk weer een dagtrip van maken, deze keer naar Williamstown.
We namen de ferry op een heerlijke zonnige dag op de Yarra River vanaf Federetion Warf, langs de haven tot in Williamstown. Freddie genoot ook overduidelijk!
We maakten een mooie wandeling in het pittoreske stadje en namen na ca 2u de trein terug naar Melbourne stad. Freddie was niet echt in zijnen haak en da in combinatie met ik die me zo belabberd voelde maakte het voor mij echt een moeilijke dag maar Delphine en Nele hadden opnieuw genoten en dat maakte me wel blij.

Om 18u gingen we naar de pilatesles voor een half uurtje waar Nele een volledig nieuw zicht op buikspieren kreeg :p Achteraf volgde nog 30 minuten cardiotraining. Twas hels maar achteraf krijg je daar zo'n voldoening van! Tmoet niet gezegd worden dat we die avond als blokken in slaap vielen! :)


vrijdag 29 oktober:

Met de kindjes op uitstap naar the Healesville Sanctuary.
's Morgens 2u rijden naar het park. Khad m'n best gedaan om zo goed mogelijk voorbereid te zijn met de kindjes. Lunch voor iedereen, verse broeken voor henri (pipitraining), zonnehoedjes, zonnecrème, supernanny in actie :D
Het park op zich was schitterend! Niet veel volk, enorm mooi weer en alle typisch australische dieren te bezichtigen. Kangoeroe's, koala's, wombats, possums, muisjes, pelikanen, wallaby's, dingo's, ... We genoten allemaal met volle teugen. Henri moest wel nu en dan wat gekalmeerd worden. Hij vond het fijner om van de ene naar de andere "kooi" te LOPEN dan effectief te kijken wat erin te zien was. Kooi tussen aanhalingstekens want de domeinen waarin de dieren rondlopen zijn zooooooo veel groter dan in eender welke andere dierentuin. Ze kregen hiervoor zelf bepaalde attesten en prijzen van dierenrechtenorganisaties. Enorm leuk om te zien dat er ook écht om de dieren gegeven wordt hier. Moe kwamen we terug thuis en alhoewel we na onze dagelijkse sportinspanning ene en douche al iets frisser waren, had niemand van ons nog écht zin om een stapje te gaan zetten. Twerd dus kijken naar een gezellig filmpje in de zetel (waarbij Nele al na de 1ste 15min lag te ronken ;) ). Ronk... ronk ... slaapzacht!!


zaterdag 30 oktober:

Even uitslapen, het giet water in Melbourne :( We wouden dat we al op het vliegtuig naar het zonnige Brisbane konden stappen!
Rond 11u dan toch uit het huis geraakt, het stad in met als missie: shoppen!
1st naar de victoria market terug, souvenirs. Dan naar Harbour Village, wat helaas geen overdekt shoppingcentre was. Daar 1st allemaal schoenen gekocht, hihi, geluncht en dan met de toeristentram naar Melbourne Central.
Daar haalden we in een goeie 2u tijd stevig ons hartje op! Nieuwe bikini voor alle3, dat wordt showen in Queensland!
In het station moesten we echt lachen, terwijl we wachtten op de trein naar huis. Het was Derby Day geweest, een soort van Waregem Koerse, met onder andere Fashion on the Fields en enoooooooorm veel zattigheid. Alle mensen die daarvan nu naar huis gingen, passeerden moe en doorweekt langs ons. 2 meiden met modieuze gummilaarsjes werden nagestaard door een bende 10cm-hiel-dellen terwijl ik die laarsjes eigenlijk wel een superidee vond! Past natuurlijk NIET in het fashionable Melbourne wereldje!

's Avonds gingen we uit in het Crown-complex. Lekker gaan uiteten, flesje champagne vooraf en daarna naar één van de clubs op het tweede verdiep met enkele vrienden van mij. Behoorlijk duur om uit te gaan, kweet het, gelukkig da je als meisje al vlug eens iets getrakteerd wordt :p We namen de taxi naar huis waarin Nele helaas haar kodak heeft laten liggen. Al haar foto's van de koala's gisteren zijn verdwenen. Gelukkig blijven de herrinneringen wel voor eeuwig in haar hoofjde hangen.
Thuisgekomen na toch een sjiek nachtje uit en toen moest ik nog mijn valieske maken :s Kben altijd een "latste stekke"-meisje gewist nji LOL! Om 4u tbedje in, 8u weer op, tzal een korte nacht worden!!

  • 15 November 2010 - 21:54

    Stef:

    zoals altijd,
    skone (landschap) foto's!!!
    elke week opnieuw mijn bureaublad aanpassen,
    keuze te over.
    doe zo verder...
    jerry zou jaloers zijn...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Farah

Als vroedvrouw wil ik graag overal ter wereld indrukken opdoen en dit combineren met écht ontdekken van lokale gebruiken, familiegebeurens, ...

Actief sinds 04 Maart 2010
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 121507

Voorgaande reizen:

19 November 2012 - 27 Mei 2013

6 maanden overwinteren

03 Juli 2012 - 12 Juli 2012

Zweden 2012

27 Mei 2011 - 30 Mei 2011

Weekendje Italië

05 Maart 2010 - 06 Maart 2011

Mijn groot avontuur Down Under

Landen bezocht: