I found Nemo!! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Farah Lisabeth - WaarBenJij.nu I found Nemo!! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Farah Lisabeth - WaarBenJij.nu

I found Nemo!!

Door: farahlisabeth

Blijf op de hoogte en volg Farah

24 Mei 2010 | Australië, Cairns

Een heleboel dingen te vertellen.
Zaterdagmorgen vroeg uit bed om te vertrekken naar het dorpje Tully. De bus kwam me oppikken aan het hostel, luxe!
Op de bus zat een Amsterdamse jongen achter me. We zijn gezellig beginnen praten en we werden samen met de engelse Hazel, duitse Jasmina en Canadese Alan samen gezet om 1 raft-team te vormen. Team Europe was born!! ( OK, Canada ligt voorlopig nog niet in Europa maar dat vergeten we even hihi) Enkele uurtjes rijden door een schitterend landschap en rond 10u kwamen we aan bij de Tully-rivier. Reddingsvestenm roze helmpjesm peddels en begeleiders werden uitgedeeld en toen konden we eraan beginnen! Eerst vertelden ze ons nog het "Crocodile Action Rescue Plan" dus wat moet je doen als je door een krokodil wordt aangevallen :o Dat maakte me wel efkes bang want gisteren waren er ook echt krokodillen gespot in het gedeelte waar we normaal gezien terug aan land zouden gaan op het einde van de dag.
De tour zelf was echt de max! lekkere BBQ halverwege middenin het regenwoud, met wilde kalkoenen op zoek naar lekkere tenen om in te bijten (de mijne vielen helaas erg in de smaak)
In de namiddag van 7m hoge rotsen in het water gesprongen, ons laten meedrijven door wilde stroomversnellingen, Hazels camera helaas verloren, lekkere rapids afgevaren, bronwater opgeschept vanonder ons en gewoon van gedronken! Het was een heerlijke trip!
Na het raften konden we in de bar in Tully nog iets drinken. Ik vroeg een Stella en de barman vroeg meteen of ik misschien uit Belgie kwam. Toen ging hij naar de achterkant van de bar en zette een Duvel en een Blonde Leffe voor mijn neus :D Heeft wel gesmaakt na zo'n uitputtende dag!!


Zondag weer vroeg uit de veren om te gaan snorkelen bij het Great Barrier Reef. Dominique had me zaterdagavond opgebeld om te zeggen dat hij een tour voor me had geboekt met Passions for Paradise, een supermooi zeilschip! Kwas jammergenoeg mijn camera vergeten dus geen foto's :(
Op de boot kwam de crew vragen of ik ook wou duiken omdat de tour op zich al bijna gratis was (Thanks Dom!0 vond ik het niet erg om bij te betalen voor het duiken. Ik ging ervoor!
March (een Thais meisje) en ik beslisten om samen te gaan omdat we alletwee alleen reisden. En zij had ook een onderwatercamera! Dus als alles goed gaat, heb ik binnenkort wat van die foto's op FB.
De duik was schitterend en jaaaaaaa, ik heb Nemo gevonden :D Ook een onderwaterslang gezien, immense oesterschelpen en al het koraal was zoooooooooooooo adembenemend mooi.
De volgende lokatie waar we stopten was een beschermd zandeiland waar zo'n 20 tot 50000 vogels hun eitjes uitbroeden. Wij waren er op het moment dat er overal babyvogeltjes rondhuppeldem super om te zien! Ze brachten ons met een glazen-bodem-boot tot aan het eiland en dan mochten we terugzwemmen al snorkelend naar de grote boot. Kheb een rog gezien! Das echt schitterend om vlak onder je te zien zwemmen! normaal zijn daar ook schildpadden maar ik heb ze niet gevonden. Kheb waarschijnlijk niet lang genoeg gesnorkeld. We hadden daar meer dan een uur de tijd om rond te hangen maar na een kwartier moest ik er al uit; khad het veel te koud. Het water was nochtans redelijk warm maar als je zo stil ligt in het water dan krijg je het toch sneller koud dan dat je effectief zwemt. Twas zo erg dat ik begon te klappertanden in het water en dus toch water binnenkreeg :p Kheb mij dan maar op het dek in de zon gelegd (1st ingesmeerd want er is hier een groot gat in de ozonlaag vlak boven Australie! +30 smeren moet je gewoon doen!) Toen ik wakker werd was iedereen terug op de boot en stond er een goeie wind dus openden we de zeilen en gingen we puur met de wind vooruit - genieten!
Om te bewijzen hoe klein de wereld is: ik ontmoette een Vlaamse vrouw op de zeilboot naar het Great Barrier Reef. Ik praatte wat met haar en kwam erachter dat ze getrouwd was met een nederlanderm nu in Amsterdam woont met hem en 2 schattige zoontjes die (nu komt het!) allebei ter wereld zijn gebracht door Beatrijs Smulders of toch iemand van haar team. En dat is nu precies waar ik vorig jaar een maand stage bij heb gelopen in juli!

's Avonds ging ik zoals elke avond eten in de Woolshed en wie zat daar aan een ander tafeltje? Scott, onze begeleider tijdens het raften :D Normaal woonde hij in Mission Beach, een uur verderop van Cairns maar hij was vandaag verhuisd naar Cairns. Cool! Biertje mee gedronken en daarna terug naar het hostel gewandeld want de volgende dag wou ik naar Kuranda gaan met de kabeltrein.
Helaas is dat plan vandaag in het water gevallen. Ik werd vanmorgen wakker badend in het zweet met hoofdpijn, keelpijn, oorpijn en een koortsig gevoel. Meteen beslist om een rustdag te nemen want liever 1 dag uitzieken dan de rest van mijn reis hier als een halve zombie rond te lopen. Dan maar gaan zwemmen in het hostel waar Theo (de nederlander) werkt. Chill dagje gehad en dankzij die fantastische griep-pilletjes kom ik er weer door.

Achteraf ben ik toch blij dat ik niet naar Kuranda ben geweest. Mensen vertelden me dat de weg heen en terug (trein door of kabeltreintje over het regenwoud) prachtig was maar dat het dorpje zelf niets voorstelt en dat is wel jammer als je 1st 100 dollar transport hebt betaald.

Deze voormiddag ben ik ook een koffie gaan drinken bij Dominique om hem te bedanken voor alle moeite die hij heeft gedaan voor mij. Hij bood nog een gratis busreis aan maar die maatschappij rijdt niet echt veel, je bent erg afhankelijk van hun schema dus ik vond het beter om de Greyhound te boeken die zo'n 6 bussen per dang langs de oostkust stuurt. Dus vanacht neem ik, samen met 2 engelse meisjes uit het hostel, de middernachtbus naar Townsville, wat zo'n 6u rijden is.

Ik heb nu nog 8 dagen de tijd om tot in Brisbane te geraken. Het wordt erg strak en wss zal ik niet alles kunnen doen wat ik vooraf in mijn hoofd had maar daar is helaas niets aan te doen. Zolang ik me amuseer en het weer zo blijft, vind ik het best!

Tis nu bijna 22u, kga mijn bagage halen vanuit het hostel en dan uitzoeken waar de engelse meiden zijn. STOM! Zij hebben mijn nummer maar ik dat van hen niet :p


Oh, kheb nog een zot verhaaltje te vertellen ook, kwas het al bijna vergeten.
Vanavond kwam ik om 18u in het hostel en kwou eigenlijk gaan eten maar kvoelde me zoooooo ellendig van mijn verkoudheid dat ik bijna in slaap viel waar ik zat. Kben dan naar de receptie gegaan en kheb gevraagd of ik voor 2 uurtjes ergens kon neerliggen. Ze waren erg vriendelijk en gaven meteen een sleutel van een kamer. Ik kwam daarin en zag daar kleren liggenen kdacht dat de receptioniste haar eigen kamersleutel had gegeven. Kvond dat superlief!
Totdat 2u later er een ander meisje de kamer binnenkwam :s Die begon mij uit te schelden en te roepen. Ik probeerde alles uit te leggen maar ze wilde 't echt niet horen :s Damn, raar wicht!
Kheb dan haar lakens ververst en kben naar de zelfde receptioniste teruggeweest. Twas 1 grote soep want blijkbaar wist die niet dat die kamer toch in gebruik was. Gelukkig heeft ze haar verontschuldigingen aangeboden maar het meisje bleef me echt verschrikkelijk boos aankijken! Ik ben het maar zo snel mogelijk afgetrapt :p

doei en tot de volgende!!!

  • 26 Mei 2010 - 07:40

    Buskie:

    Goh, we hebben ons werk om al die verslagjes te lezen. Tziet er allemaal nog beetje tof uit zeg! Kwou datk ook zo op reis kon gaan :-D ge zijt ons veel te jaloers aan het maken é :-D kverlang al tot datk de foto's zie. Hier ook een goe VERLENGD weekend gehad hoor! Overal waar ge nu kijkt ziet ge ofwel gebruinde mensn ofwel ja zoals ik een beetje na de eerste dag, verbrande mensn :-D ma das ondertussen in orde, die eerste zon was te bedriegelijk.
    Wij moeten hier wel geen +30 smeren ma tscheelt nie veel :-P
    Alli faarie tot laters en ik hou het hier in de gaten zu :-D
    Dikke zoene

  • 26 Mei 2010 - 09:12

    Judith:

    dag lieve faar!!
    schitterend hoe jij dat daar allemaal aanpakt!! en zoveel mensen die je leert kennen en zomaar vanalles mee gaat doen :D echt cool!
    'k weet niet of ik dat zou aandurven!!
    ben blij dat je het naar je zin hebt en hoop dat je niet meer ziek bent ondertussen..

    dikke kus, ik mis je
    Judd

  • 26 Mei 2010 - 13:56

    Leyn:

    gij durft, nen andere mens zijn hotelkamer afpakken ;)

    o, kzitte mss ni in australie mo ké vant weekend wok ne kangoeroe gezien, eigenlijk nen dwergkangoeroe :) één die ontsnapt was en wieder moesten gaan... schoon beestje ma redelijk schuw. mo nog alsan liever ne kangoeroe dan e krokodil wei :)

    de leute nog !

  • 01 Juni 2010 - 12:38

    Buskie:

    Wij willen nieuwe foto's!!! :-D
    Ah weet je het trouwens al dat mijn zus ondertussen al 2 weken bevallen is?
    Emma heeft er een broer'tje' bij :-D Tis nen reus van nen vent :-P
    5.3kg en 57cm, als da geen béir is! :-D
    tis een vree koddig ding, geen dik blokske want met dat hij groot is, is het allemaal in proportie é.

    Zoene

  • 01 Juni 2010 - 20:43

    Tine:

    (vorig tekstje is van mij :)

  • 01 Juni 2010 - 20:43

    Tine:

    oei 't sta er toch niet op :)
    'k vin het super om je verhalen te lezen, wat een ervaringen!! ik kijk al uit naar je volgend verslag! groetjes

  • 03 Juni 2010 - 18:09

    Anneliezewieze:

    hey Faar

    Voor het moment 2 weken in barca tis heir vree schoon weer en mega tof. Tis gewoon zalig om die toffe avonturen van je te lezen. k moe toe geven k zoe mi wok wel jeun wi. hihihi

    dikke kus vanuit Barcelona hihih

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Farah

Als vroedvrouw wil ik graag overal ter wereld indrukken opdoen en dit combineren met écht ontdekken van lokale gebruiken, familiegebeurens, ...

Actief sinds 04 Maart 2010
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 121527

Voorgaande reizen:

19 November 2012 - 27 Mei 2013

6 maanden overwinteren

03 Juli 2012 - 12 Juli 2012

Zweden 2012

27 Mei 2011 - 30 Mei 2011

Weekendje Italië

05 Maart 2010 - 06 Maart 2011

Mijn groot avontuur Down Under

Landen bezocht: