Fraser Island - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Farah Lisabeth - WaarBenJij.nu Fraser Island - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Farah Lisabeth - WaarBenJij.nu

Fraser Island

Door: farahlisabeth

Blijf op de hoogte en volg Farah

30 Mei 2010 | Australië, Hervey Bay

8:00

Ik zit op de ferry onderweg van Hervey Bay naar Fraser Island. Dat is het grootste zandeiland ter wereld en als dat nog niet genoeg is, zijn er nog wel redenen om dit te bezoeken. Een groot zoetwatermeer: Lake McKenzie, subtropisch regenwoud, scheepswrakken, schitterende uitzichten, walvissen en dolfijnen (helaas maar vanaf juli), ... Voor mij meer dan genoeg redenen om er een daguitstap van te maken. Jammer dat ik niet meer tijd heb, je kunt ook een 3daagse trip doen in 4WD-auto's en dan kamperen en zo. Schijnt de max te zijn en je ziet nog veel meer van het eiland. Maar mijn kleine voorproefje zal ook wel leuk zijn! Je kunt niet alles hebben he :) Kheb nu nog de pech dat mijn GSM plat is dus dat wordt moeilijk om een hostel te bereiken voor vanavond ... Ik vind er wel iets op! Tenslotte heeft iedereen wel een GSM de dag van vandaag en anders zoek ik wel een betaaltelefoon. Groetjes


10:45

Een wandeling door het regenwoud gemaakt en nu op weg naar het strand. Beetje saaie busrit, hobbelig maar ben er toch op in slaap gevallen :p We zijn met 45 mensen, wat erg druk is en dan is er nog een frans gezin dat overal blijft hangen en ons dus enorme vertraging oplevert.
Tis een 4WD-bus, best wel impressionant om die door het regenwoud te zien zoeven. Niet veel jong volk aanwezig maar het zonnetje schijnt dus ik geniet alsnog.


14u

Weinig in een hostel slapen eist echt zijn tol. Kvoel zo koud vandaag en mijn haar heeft echt een douche nodig! Deze voormiddag zijn we op het strand gaan rijden, unieke ervaring! 3x sighseeing:
1. Coloured Sands
2. Eli Creek (een zoetwaterkreek die uitmondt in de zee en zo voor bepaalde organismen in voedsel voorziet wat het leven in de zee uitermate speciaal en uniek maakt!)
3. Mahone Shipwreck
+ ik heb een vliegtuigritje gemaakt over het eiland. Schitterend!

Terug op de bus had iemand mijn plaats ingepikt en moest ik helemaal achteraan gaan zitten. Niet zo fijn want kwerd helemaal door elkaar geschud!
's Middags buffet en in de namiddag naar lake McKenzie, een gigantisch zoetwatermeer. Als je daarin zwemt is het superhelder, je kan met open ogen onder water zwemmen, tis perfect drinkbaar en je haar is achteraf net zo zacht als dat je het met conditioner zou gewassen hebben. Niet voor niets dat het eiland "Paradijs" heet in de taal van de aboriginals.

Ik ben aan de praat geraakt met wat Nederlandse mensen en dat maakte de busreis terug wel heel wat aangenamer. 2 van hen (een koppel) gingen achteraf naar een dichtbijgelegen hostel dus ging ik ook mee naar daar. 12persoonskamer geboekt, leuke Zwitserse meiden erin. Julliette (woont in Aken) spreekt ook Nederlands en met haar ben ik nog wat gaan eten 's avonds. Zij woont/studeert in Melbourne! Dus hebben we emailadressen uitgewisseld en gaan we zeker s afspreken daar.

Ik zit nu voor de wasmachine want ik had nog welgeteld 1 outfit over :p Straks de droger inzwieren, nog wat op het internet tokkelen en dan slapen. Toedels



De wasmachine is halverwege stukgegaan en omdat ik dus dubbel zo lang moest wachten op mijn was en dus niet kon gaan slapen, heeft de concierge mij een gratis glas witte wijn gegeven :) vriendelijk australiërs toch hier!!

Morgen voor de laatste keer de bus op!!

  • 07 Juni 2010 - 18:48

    Saar:

    amaaaai Faar! Ge zijt echt zot gij :D Zooo'n sjieke dingen daj allemaal gedaan ebt op je reisje! En zo alleen en zoveel mensen leren kennen en zo... Tklinkt echt super allemaal! Kheb net al je laatste verslagjes gelezen en je foto's gezien, tis echt prachtig jong :)
    Al die beesten daj gezien hebt, kweetnie oe sjiek, daarvoor zouk ook wel willen komen heh :D Tzal weer aanpassen zijn dan zeker na twee weken wild avontuur weer nanny te zijn, ma Freddie zal verzeker wel blij zijn daj trugbent :) Kzie daj al nog veel plannen hebt gemaakt voor de tijd daj daar bent, gebt gelijk! Alsk je zo bezig zie ga je echt wel nergens spijt van hebben denkek :)

    Doet da nog goe ee meid! x lieve zoen!

    Groetjes van Ro ook :)

  • 07 Juni 2010 - 18:53

    Saar Nog Ne Kji ;):

    Trouwens, waarom dak aan je moest denken; khad daarjuist nen nieuwen bikini gekocht en tis een Australisch merk blijkbaar, en zo kwamk bij u ee hah ;)
    En van die Swaffelen-boten, echt hilarisch wi zeg :p

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Farah

Als vroedvrouw wil ik graag overal ter wereld indrukken opdoen en dit combineren met écht ontdekken van lokale gebruiken, familiegebeurens, ...

Actief sinds 04 Maart 2010
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 121508

Voorgaande reizen:

19 November 2012 - 27 Mei 2013

6 maanden overwinteren

03 Juli 2012 - 12 Juli 2012

Zweden 2012

27 Mei 2011 - 30 Mei 2011

Weekendje Italië

05 Maart 2010 - 06 Maart 2011

Mijn groot avontuur Down Under

Landen bezocht: