Uittocht naar de Outback - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Farah Lisabeth - WaarBenJij.nu Uittocht naar de Outback - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Farah Lisabeth - WaarBenJij.nu

Uittocht naar de Outback

Door: farahlisabeth

Blijf op de hoogte en volg Farah

05 Augustus 2010 | Australië, Alice Springs

Hey hey hey hey hey!
Met een weekje vertraging zet ik toch mijn verslag van Alice Springs online :)
Het volgende stukje schreef ik al op de luchthaven bij aankomst:

Aangekomen! Maar twas op 't nippetje zu!
Gisteravond nog 't valiesje gemaakt, enkel handbagage want das veeeeel goedkoper om te vliegen.
Wat gesukkeld met dat de weegschaal kuren had. Uiteindelijk 't zekere voor het onzekere gepakt en paar t-shirts en dik leesboek toch met spijt int hart 8ergelaten. Taxi kwam mooi op tijd maar wie had gedacht dat om 6u 'smorgens de check-in zoooo overladen zou zijn? Kon op het nippertje op tijd inchecken.
Ze zeiden dak wat verderop gewoon wat bagage moest versteken, me ene koffer woog wat te veel terwijl mijn sjakos meer mocht hebben. Geen probleem, ik loop door, wordt 10 meter verderop tegengehouden om opnieuw te wegen. Deze weegschaal zegt 3 kg te veel! ONNOZELAARS! Kmoest daar dus ter plekke kleren beginnen over elkaar aandoen. 3 T-shirts, nen pull en een wissel van schoenen later geeft de weegschaal aan datr nu 4 kg te veel inzit :o en da stom indisch ventje maar schoon staan grijnzen "rules are rules, there's no need to get upset" Bullshit zeiek! na nog nen pull en een t-shirt aangedaan + nen handdoek in de vuilbak (Sorry Gabby!) was de helft van mijn koffer leeggehaald. Dan had ie lik door dat zijn weegschaaltje nie al te nauwkeurig is en laat ie mij door. Nix problemen bij de veiligheidscontrole en scanner dus vlak voordak aan boord moest vlug weer al die kleren af en in de koffer. Wa een gedoe!
Uiteindelijk een goeie vlucht gehad, zelfs 2u geslapen en nu aan het w8en op het busje dat me naar het hostel brengt. Mooi modern luchthavenTJE, zonneschijn maar kheb mij toch mispakt aan de temperatuur! 22°C is nu ook nie bijster warm dus kvrees dak mijn shortje en chirorok voor niets heb ingepakt :s Natuurlijk bennek toch x vergeten: zonnebril! Wordt nen nieuwen kopen ...
Wel 1 stom ding: alle eetplaatsen in de luchthaven zijn voor je de deuren passeert van de douane dus 1ns erlangs zitje vast :p krijg al goe honger (geen ontbijt, nu bijna 11u) Wordt straks x zoeken int stad.
Hopelijk heeft Theo wa meer speling met z'n bagage, dan kan k bij terugkeren wa bij hem proppen :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Farah

Als vroedvrouw wil ik graag overal ter wereld indrukken opdoen en dit combineren met écht ontdekken van lokale gebruiken, familiegebeurens, ...

Actief sinds 04 Maart 2010
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 121512

Voorgaande reizen:

19 November 2012 - 27 Mei 2013

6 maanden overwinteren

03 Juli 2012 - 12 Juli 2012

Zweden 2012

27 Mei 2011 - 30 Mei 2011

Weekendje Italië

05 Maart 2010 - 06 Maart 2011

Mijn groot avontuur Down Under

Landen bezocht: