PIC NIC - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Farah Lisabeth - WaarBenJij.nu PIC NIC - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Farah Lisabeth - WaarBenJij.nu

PIC NIC

Door: farahlisabeth

Blijf op de hoogte en volg Farah

31 Maart 2010 | Australië, Melbourne

Zondagmorgen kwam Nick me oppikken om te gaan picknicken. Eerst gingen we naar Mitchelton, een prachtig gebouw dat gebouwd werd om er het casino van Victoria (de staat waarin Melbourne ligt) te runnen. Een casino is het nooit geworden, wel een wijnverkooppunt met wijngaarden rondomrond + een restaurant en een leuk speelpleintje naast een rivier/natuurdomein. Ron wilde ons deze plek graag laten zien, hij is de echt Pater Familias en houdt van verhalen vertellen en raad geven en zijn mening in geuren en kleuren uitleggen :p maar toch is het een schat van een man!

Daarna vertrokken we naar Tahbilk (site) om te lunchen. Fish en Chips :D mijn eerste frietjes smaakten heerlijk! Na de lunch gingen we wandelen rond de billabong, een soort meertje met natuurdomein errond. We waren gewaarschuwd om uit te kijken voor slangen maar we hebben geen enkele gezien (tot groot spijt van de tweeling!).
Ik keerde terug met Giggy, Poppy en Manon in de auto en kreeg onderweg weer heel wat te horen over de geschiedenis, cultuur enzovoort van Australië. Zo passeerden we langs braakliggende stukken grond waar de bosbranden door gepasseerd zijn vorige zomer (jan/feb 2009). Overal waren zwartgeblakerde bomen te zien, bewijs dat er inderdaad recent branden geweest zijn.
Terug in het centrum van Melbourne zetten we Manon af bij haar moeder. Die woont in een verschrikkelijk klein huisje! OK, kben nu wel al veel gewend :p maar toch, kzal wel s proberen een foto te nemen de volgende keer datk in de buurt ben. Niet zo moeilijk, het staat volgebouwd met van die huisjes en naar 't schijnt zijn die nog peperduur ook omdat ze zo dicht bij het ccentrum liggen.

Even later passeerden we het F1-circuit waar de Grand-Prix aan de gang was. Oorverdovend lawaai! En we bleven het horen tot in de tuin!! De hele dag cirkelden er ook vliegtuigen en straaljagers over het centrum terwijl ze kunstjes uitvoerden. Allemaal om de Grand Prix te promoten.
Zaterdag op zondag veranderden jullie van uur, dus we hebben nu nog 9u uurverschil. Volgende week (Paasweekend) veranderen wij van zomer- naar winteruur dus dan gaat t maar 8u meer zijn! We komen dichterbij :p

O ja, dit nog: terwijl ik ging picknicken zondag, heeft Gabby mijn gymtruitje gehaald WOEHOEW!!