china town - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Farah Lisabeth - WaarBenJij.nu china town - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Farah Lisabeth - WaarBenJij.nu

china town

Door: farahlisabeth

Blijf op de hoogte en volg Farah

11 April 2010 | Australië, Melbourne

Deze week is er verder niet veel meer gebeurd. Zaterdag ben ik de stad wat meer gaan verkennen. Kben wat doelloos gaan rondlopen en per toeval op de gigantische Victoria Market gebotst. De geur in het voedselgedeelte was echt verschrikkelijk. Vis, vlees, kaasgeur, alles door elkaar! Tschijnen wel de beste te zijn maar ik had er vlug genoeg van! Dus bennek snel doorgewandeld. Kleren, souvenirs, speelgoed, overal waar je keek stonden er kraampjes. Maar tzag er eerlijk gezegd nogal brol uit dus kheb t bij kijken gehouden.

Int terugkeren naar huis vond ik dat t niet te doen was om zomaar rond te dolen zonder precies te weten waarnaartoe dus bennek nog een boekenwinkel binnengegaan en kheb mezelf 2 exemplaren van de Lonely Planet aangeschaft! 1 over Melbourne zelf, de 2e over volledig Australië.
Gisteravond, na het lezen van enkele hoofdstukken hebbek besloten om vandaag terug te keren en het goed te doen deze keer. En dus zat ik vandaag middenin China Town, met heerlijk GROTE scampi's in zoetzure saus, gefrituurde rijst en muziek van de black eyed peas op de achtergrond. Heerlijk! Enige minpuntje: ze hadden de scampi's in een soort bladerdeeg gerold zonder vooraf de staart ervanaf te trekken. Beetj peuterwerk dus :p maar khad tijd :)

O ja, iedereen zegt altijd dat Melbourne de plaats is waar je 4 seizoenen in 1 dag kunt hebben. En het is ook echt waar :) Het was stralend zonnig toen ik op de trein stapte in Kooyong (dichtstbijzijnde station van waar ik woon). Aangekomen in Melbourne City regende het (amper 10 min met de trein!) en nu waait het verschrikkelijk hard. Khad natuurlijk een rok aan vandaag :p niet ideaal!