reisje komt eraan! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Farah Lisabeth - WaarBenJij.nu reisje komt eraan! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Farah Lisabeth - WaarBenJij.nu

reisje komt eraan!

Door: farahlisabeth

Blijf op de hoogte en volg Farah

26 April 2010 | Australië, Melbourne

hoi hoi!

Het verlengd weekend zit er alweer bijna op zi.
ANZAC-day was hier een feestdag dus geen winkels open vandaag en er moest ook niemand gaan werken. Daarom dat Gabby, Chris en de kindjes pas deze namiddag terug naar huis zijn gekomen vanuit Sorrento.
Wat is ANZACday nu precies?
Tstaat voor Australian and New Zealand Army Corps.
Op 25 april 1915 vochten de australiers en de nieuwzeelanders tegen de Turken tijdens de Eerste Wereldoorlog in Gallipoli.
Turkije deed mee met Duitsland en de geallieerden wilden zo rap mogelijk in Istanbul geraken (toen nog Constantinopel) en zo de Turken uit de oorlog krijgen.
Helaas mislukte dat plan.

Ook al hebben ze die slag verloren, toch zijn de australiërs en de nieuwzeelanders erg trots op hun soldaten die hebben gevochten daar in Gallipoli. Op ANZAC day herdenken ze dus die soldaten + alle gesneuvelden van de oorlog. Overal wordt een minuut stilte gehouden en er zijn ook optochten met oudstrijders (niet veel meer over trouwens!)
Er werd ook een Last Post gespeeld bij de graven en heel efkes voeldek mij weer in Ieper toen dak da zag op de televisie :D haha.

Nog groter is de massa die gaat kijken naar dé football match op die dag. Elk jaar speelt Essendon tegen Collingwood op 25 april. En echt iedereen probeert daarvoor een kaartje te bemachtigen. Ik ging er niet voor vechten ;)

Ben lekker thuis gebleven vandaag, heb mijn hostel geboekt voor mijn reisje binnenkort (allee, het eerste hostel, verder zalk wel zien waar ik eindig) + een white water rafting tour van 1 dag. Kga de wilde Tully River trotseren :D

Ok, Chris heeft pizza gemaakt, kga da maar vlug gaan verorberen!

Vele groetjes
Farah

PS: tbegint kouder te worden :( geniet van de zon daar in België!!!
PPS: nogmaals de link naar AL mijn foto's deze keer

• 26 April 2010 - 17:25

Laure:

foto nummer 116 van jun jiste album wa da mema en pepa der ook nog ipstaan.
    awel die foto is super mooi tis lik zo'n postkaart fotootje.
    xxx
    en danku voe de happy birthday ip facebook :p
    ohja ak zo ongerveer twee keer tzelfde gezegd eb nu ist omdat dne eerste kji der nie ipkwam

• 28 April 2010 - 13:48

Buskie:

Hello jaja da ziet er in orde uit é, ge ga nog nen echte wereldreiziger worden :-P al meer meiskes gezien met rode kleedjes? moest het nie et geval zijn, geduld de nieuwe trend is nog nie heel doorgebroken :-D
    Zeg vraagje, stel da wij nu zaterdagavond willen skypen dan ga da nie echt gaan zeker? hoeveel uur scheelt da just? tis dan bij jou wss midden in de nacht? Keer kijken of elien skype heeft :-D
    dan kunnen we eventueel indien mogelijk zaterdag ki skypen é perlutie :-D
    zoene

• 29 April 2010 - 11:41

Farah Lisabeth:

Laure, kvint die foto ook echt suuuuper! Tzijn ook enorm schattige kindjes die erop staan, da helpt wel :p Kben van plan van da uit te vergroten ak trug thuis ben, kvint leuke herinnering. Alleen jammer da juist Henri en Freddie der nie ip staan :p
    Ej een leuke verjaardag get anders?

Buskie, rode kleedjes heb k (nog) niet gespot. Ma kblijf mijn oogjes openhouden :D
    Haha, wereldreiziger bennek nog nie direct ee, kblijf voorlopig nog in min land ;) Tis maar na de kerstvakantie dak waarschijnlijk buiten de grenzen ga (Nieuw-Zeeland!)
    Als jullie zaterdagavond willen skypen, dan gaat da redelijk lastig zijn vo mij :p
    18u bij junder is 2u s nachts bie ik, kben 8u voor op junder!
    Maar moestje nu 's achternoens kunnen, pakt rond 14u, dan ist 22u vo mij, da zou wel ideaal zin :)

nuja, ge moet maar zien oe dajt regelt ee :)
    zoene
    xxx