De heerlijke zomer blijft maar duren! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Farah Lisabeth - WaarBenJij.nu De heerlijke zomer blijft maar duren! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Farah Lisabeth - WaarBenJij.nu

De heerlijke zomer blijft maar duren!

Door: farahlisabeth

Blijf op de hoogte en volg Farah

24 April 2010 | Australië, Melbourne

Ook als ist hier al een dikke maand herfst, toch blijft het zonneke volop 'sjette geven'. Das natuurlijk fantastisch om elke dag te gaan wandelen met Freddie in de kinderwagen maar das minder goe nieuws als je met de griep in bed ligt. Ofja, toch een grote 'vallinge' met koorts, misselijkheid, alles derop en deraan :(
Gelukkig eeft da maar 2 dagen geduurd en kon Gigi dinsdag komen thuiswachten in mijn plaats. Gabby heeft me een doosje pillen gegeven tegen verkoudheid en griep en kdenk dat die wel erg goed hebben geholpen.
Ze werkten zo goed dat ik maandagavond met Gigi en Poppy naat 't toneel heb kunnen gaan.
In 't Theater voelde ik mij redelijk goed maar achteraf ging 't van kwaad naar erger. Koude rillingen, vapeurs, misselijkheid en lijkbleek. Twas blijkbaar zo erg da ze nen taxi hebben gebeld en mij regelrecht naar huis stuurden.

Het toneel zelf was echt leuk. Gemiddelde leeftijd was ca 60 jaar :p in het publiek maar dat kon mij weinig schelen. Twas komisch, zeer goed gespeeld, net niet te lang én verstaanbaar voor mij dus kwas content! Het stuk heette "the grenade".

Vrijdag had k dan weer de 2 kids voor mij alleen. Kwas blij dat Henri in een goede bui was maar dien slorpt AL mijn energie op!!
Jis koddig inderdaad maar soms ist ie enorm jaloers alsk bv Freddie zijn flesje geef.
Tegen 's avonds bennek dan natuurlijk pompaf en bennek blij da Gabby en Chris mij een glaasje lekkere koele witte wijn aanbieden (zoals bijna elke avond het geval is :p) mmm, kben een Chardonnay-lover aan het worden wi!! Haha

Dit weekend is het anzac-day, iets met de oorlog te maken of zo, kzal later wel s opzoeken wat het precies betekent. Gabby, chris en de kids zijn vertrokken voor een weekendje naar Sorento, waar de ouders van Chris een huis bezitten. Maar ik heb beslist van hier in Melbourne te blijven. Kheb efkes een adempauze nodig en kgeloof dat zij ook s blij zijn om een weekendje alleen weg te zijn :)

Ben vandaag naar enkele wijngaarden gegaan om wijn te proeven met Marc, een jongen dak leerde kennen op da feestje zaterdag en die aangeboden heeft om mij wa wegwijs te maken hier int ronde. Je woont enkele kilometers verderop dus das echt wel leuk, om zo'n lokale mensen wa beter te leren kennen.
Je kwam mij ophalen in zijn nieuwe vette audi S5 :p woehoew!
Ginnen paniek, tis nen maat en tzal daar ook bij blijven ;-)
Maar jeeft een goeie job en krijgt jaarlijks gratis tickets voor the australian open (tennis tornooi hier in Melbourne eind januari) dus alsk hem een beetj te vriend hou, dan zit de kans erin dak mee mag :D
Op 1 voorwaarde heeft ie gezegd: kmag niet de 'crazy belg' gaan uithangen en spandoeken meepakken en zo maaaaaar, der valt daar misschien wel een mouwtje aan te passen :p
(D2,Marleen vooral, kweet wat ik heb beloofd en mijn doel is nog alsan om die belofte na te komen!!)

Ok, kmoet mij gan klaarmaken want straks gaak met een hoop vrienden van Marc iets gaan eten.

Kwil nog 1 ding zeggen: Jelle, dikke proficiat met je verjaardag!!

En Laure, lieve zus van mij!!!!!!! Geniet van je 19de verjaardag!!! Khoop dat een leuke dag wordt voor jou met alles derop en deraan, ook mooi weer, leuke kadootjes en veel plezier en zoo!!
Henri heeft een mooi schilderwerkje gemaakt voor jou maar kmoet het nog online zetten, kzal da morgen doen!!!

Doeikes

Faar

  • 24 April 2010 - 09:41

    Anneliezewieze:

    Hey Faar

    Hier begint het zonnetje er al aardig door te komen. We wachten om de eerste sangria te drinken en de eerste liters mojito aan ons lippen te zetten. hihi

    Je avonturen worden gretig gelezen en gvolgd hoor. ziet er daar wel allemaal tof uit zulle Amaai. En die heimwee wij peisen ook up joe wi voel je nie dikwijls uw linker neus vleugel of linker oor jeuken? Ewel da zin wij die an joe peisen! hihi
    voor mij nog 5 weekjes werken en dan naar Barcelona olé. t zal deugd doen.
    Zeg aumuseer je daar nog stief en geniet van alles om je heen. vanvond het preute bal. k zal me verbruuzje één drinken op jouw gezondheid.

    saluutjes meiske

    dikke kus Anneliezewieze X


  • 24 April 2010 - 19:45

    Marleen:

    goed zo meiske, 'k ben trots op je !!!!!!!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Farah

Als vroedvrouw wil ik graag overal ter wereld indrukken opdoen en dit combineren met écht ontdekken van lokale gebruiken, familiegebeurens, ...

Actief sinds 04 Maart 2010
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 121621

Voorgaande reizen:

19 November 2012 - 27 Mei 2013

6 maanden overwinteren

03 Juli 2012 - 12 Juli 2012

Zweden 2012

27 Mei 2011 - 30 Mei 2011

Weekendje Italië

05 Maart 2010 - 06 Maart 2011

Mijn groot avontuur Down Under

Landen bezocht: