donderdagmorgen 6u30 11 maart - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Farah Lisabeth - WaarBenJij.nu donderdagmorgen 6u30 11 maart - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Farah Lisabeth - WaarBenJij.nu

donderdagmorgen 6u30 11 maart

Door: farahlisabeth

Blijf op de hoogte en volg Farah

11 Maart 2010 | Australië, Melbourne

Iedereen weet dak geen ochtendmens ben :p maaaaaaaar, hier heb ik uiteindelijk toch last gekregen van den jetlag ...
Ik ga slapen rond 21u elke dag omdat ik mij echt uitgeput voel, hoewel we nie zoveel lastige dingen doen eigenlijk. Maar 3 nachten na elkaar wordt k nu al wakker op de zotste uren. Eerst om 4u, dan om 5u en vanacht was k om 00u15 alweer volledig wakker en uitgerust! Eel raar gevoel wi. Kgeraak dan gewoon echt nie meer in slaap en moet dan een boek lezen en hopen dak beetj erachter nog een uur of 2 kan slapen. Dus iederen nuchtend bennek fris gedoucht en zo tegen 7u. Wa dus nie van mijn gewente is maar toch, ti nog zo slecht niet. Kheb ook de verschrikkelijkste dromen ma kan mij nooit herinneren waar da ze over gingen ak wakker wirre... Khoop wel da mijn nachten wa langer gaan worden wi binnenkort. Zie mij ier nu zitten, tis nog volledig donker buiten en kheb al 2 blogs getypt, mijn boek uitgelezen en nen volledigen CD beluisterd (lady lynn and her magnificent seven, dankje Nele voor de muziek!).
Gisteren hebk dus de ouders van Gabby ontmoet. Vraag mij niet hoe da ze noemen, kan da noois onthouden :p maar Henri noemt ze Gigi en Poppy. De ouders van Chris noemt ie gewoon Grandma en Grandpa. Tzijn echt schatten van grootouders. Gigi bleef thuis om op Freddy te passen terwijl da Gabby en ik naar de Kiddy Gym gingen met Henri. Poppy werkte ondertussen in de tuin: blaadjes harken, patatjes oogsten, kapotte paprika's (door de hagelbui van zaterdagnacht) opkuisen.
De kiddy gym is echt fantastisch. De kindjes mogen eerst een kwartiertje rondhossen in de zaal waar allemaal speeltuigen opgesteld staan zoals een schommel, een trampoline, matten om koprols op te doen, ladders, ... Na da kartje verzamelen ze ton in ne cirkel om liedjes te zingen (row row row your boat, gently down the stream, merely merely merely merely, life is but a dream, ...) Maar Henri is nie echt t type da lang kan geconcentreerd blijven op 1 ding dus achter 2 minuten loopt ie weer weg in de zaal vo te spelen :p Gelukkig vinden ze da nie erg en doet de rest da ook. Achter een kartje zingen en uitbeelden en zo ist weer tijd om verder te spelen op die speeltuigen. Dan maken ze een soort parcourtje overal en moeten de ouders/nanny's/grootouders begeleiden zoda ze nie vallen of zo. Henri vind t echt de max vo te doen! Tlaatste kartje leren ze dan over 1 bepaald dier. Dan haalt de juf een grote linnenzak boven en haalt daar boekjes uit over da bepaalde dier en allemaal knuffels in alle vormen, kleuren, groottes, ... die ook weer da dier voorstellen. Gister was da het vogelbekdier. Haha, ik heb ook weer wa bijgeleerd want kwist totaaaaaal niet daj da nen plattypus noemt int engels :p kga meer na die lessen moeten gaan hihi!
In de namiddag heb ik Henri zelf in bed gestopt voor zijn middagdutje en je maakte daar echt gin probleem van. S avonds doet Chris dat dan, achter zijn werk. Maar dan komt Henri nog na mij en wilt ie eerst een zoen en nen knuffel van mij hebben, anders kan ie niet slapen :D jis zooooooo koddig en Gabby vindt t fantastisch dat ie mij zo graag heeft.
Rond 17u geven we Freddy altijd een badje en om Henri dan efkes bezig te houden mag ie dan een half uurtje na de Teletubbies kijken. Normaal gezien gaat ie dan recht voor den tv staan en wijkt ie geen 2 seconden van die plekke maar gisteren moéstek mee en wou ie op mijn schoot zitten kijken. Zot toch dat ie da achter 3 dagen al doet??? Kvinnet de max :)

Vandaag vertrekken we om 8u naar Gabby haar broer in Echuca. Das een grote 3u rijden van hier (tzijn alweer kluchtjes over gemaakt daw dus in die tijd van de ene kant van België naar de andere kunnen rijden :p Haha, Chris is zo grappig ...) We nemen de kindjes mee en blijven daar dan overnachten. Chris moet werken dus die gaat niet mee. Tzou daar moeten beter weer zijn dus kheb mijne rok ingepakt en mijn birkenstocks :D
Allee, tis nu 5 voor 7, kga vlug nen douch pakken, proberen deez online te zetten en ton nog beetj helpen om de kindjes op tijd klaar te krijgen. Doeikes!!!!!! xxxx
PS: kga proberen meer foto's online te zetten ne keer dak internet heb op mijn kamer want tduurt te lang vo bij hen in huis te zitten en te uploaden, tis redelijk traag internet aj meer wilt doen dan skypen of chatten of zo...

  • 10 Maart 2010 - 21:09

    Kirsten:

    Ewel meisje, kben echt blij dat zo meevalt, al dat mss idd wa gezonder ga zijn aj wa langer kan slapen. :p Kpijs dak direct zou willen me je ruilen ak et zo hoor, al dak mss België en al de mijn vrienden en familie wel zou missen :-) 't amusement ee nog!!!

  • 10 Maart 2010 - 21:11

    Ellen:

    Zalig! Geniet maar van je tijd daar hé! Zoen

  • 11 Maart 2010 - 07:00

    Anoek:

    Hey Faaaaaaaaaaar!

    Amai zo tof allemaal, en zo'n uitgebreide reisverslagen... Dat is wel bire plezant daw joe zo goe kunnen volgen. Bij ons nog nie zoveeeel gebeurt - toch nie waarvan da kik op de hoogte ben -

    Geniet ervan... En kmissj x

  • 11 Maart 2010 - 08:42

    Tine:

    hey Farah,
    ben blij dat het zo goed gaat daar! geniet ervan!

  • 11 Maart 2010 - 08:43

    Tante Rina:

    Ben blij da je goed aangekomen zijt en da je het daar goed hebt!!!!!
    geniet er maar van en doe je best hé meiske!!!We blijven u volgen op pc.Grtjs van nonkel Johan en tante Rina

  • 11 Maart 2010 - 08:45

    PIEN:

    IK LEEF NOG!!!!
    En ik stel het ook goed!

  • 11 Maart 2010 - 11:30

    Tine G:

    Heeeyy!!
    Man man, kben jaloers als ik zo al je verslagen lees! Kben wel bij voor je dat zo goed gaat. Zo'n toffe familie zeg!!!
    dikke zoenen uit het koude belgie..

  • 11 Maart 2010 - 16:48

    C-lien:

    Hey faar..

    Klees dat je het daar goed stelt en daj goed bent aangekomen!
    Alleen een beetje te weinig slaap maar dat komt wel in orde :D

    Zeg, geniet er daar nog van !!! Kvind da altijd spannend om da te lezen wat je zo meemaakt aan de andere kant van de wereld !!

    Hou je goed lieve faar

    xx kusje

  • 11 Maart 2010 - 18:16

    Mam:

    hey faar ben blij voor jou dat alles goed is wacht maar tot je weer gewoon kunt slapen ze zullen daar nogal verschieten een wereldwonder dikke kussen

  • 12 Maart 2010 - 19:07

    Régine Van D2:

    Hey Farah,
    leuk te horen da het daar zo goe gaat. Bij ons op D2 is het de dagelijkse kost van wassen,opzetten en in bedde steken....
    Geniet van je tijd en amuseer je!!
    grtjes

  • 13 Maart 2010 - 14:36

    Verbruuzje:

    Hello medemossel,
    when gistern gan kwissen; when da lijk nog redelijk goe gedane! Kzin content, when zelfs bonnekes gewonnen. Twas wel were een zwaar avondje wi, moaja das wok ne kji geestig tmoment zelve, moa den dag erachter niet zo tof!
    Alli, kzin blie daie joe jeund doa en daie goe overeen komt met die familie. Hopelijk wordt het een jaartje om nooit meer te vergeten! Amuseer je daar en vergeet niet de groeten te doene an Jack van home and away. Moa ge meugt de groetn doene an Roman wok wi, want ki em in zin blood bovenlijf geziene, en kmoete zegn: AI CARAMBA!!!!!
    Saluutjes en tot de volgende kji nji

    Vanwege een medemossel
    x

  • 14 Maart 2010 - 13:24

    Katrain:

    Hey Faar!

    Wat ben ik jaloers als ik dit hier zo lees! Je zal daar echt den tijd van je leven meemaken ;). Geniet ervan meid! En hopelijk kan je binnenkort weer een beetje normaal slapen. En wordt het daar ook wat beter weer.

    Kvond het echt spijtig dak je dan niemeer heb gezien. Maar kben nu al fan van je reisverslagen!

    Stel het nog wel daar!
    Zoenie x

  • 14 Maart 2010 - 14:00

    Kimaar:

    Tis idd de max omda ier allemaal te lezen!! want ja hier gebeurt der nog nie te veel speciaals dusja :p

    verlang al om je kindertjes te zien daar.. en diene kiddy gym, man ik wil da wok voe m'n kleuters ;)

    amuseer je nog..

    zoene Kimaar x

  • 14 Maart 2010 - 20:32

    Den Boekenlezer:

    kan je goed slapen da farah, ik mis je verhalen
    blij dat alles zo goed meevalt
    da moeten daar nogal afstanden zijn he
    we zouden hier spreken van iets die ver is maar in hun normen is dat inderdaad helemaal anders
    op den tv was het van dieren in australie
    ik heb gekeken of ik u niet zag :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Farah

Als vroedvrouw wil ik graag overal ter wereld indrukken opdoen en dit combineren met écht ontdekken van lokale gebruiken, familiegebeurens, ...

Actief sinds 04 Maart 2010
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 121624

Voorgaande reizen:

19 November 2012 - 27 Mei 2013

6 maanden overwinteren

03 Juli 2012 - 12 Juli 2012

Zweden 2012

27 Mei 2011 - 30 Mei 2011

Weekendje Italië

05 Maart 2010 - 06 Maart 2011

Mijn groot avontuur Down Under

Landen bezocht: