Silent Night - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Farah Lisabeth - WaarBenJij.nu Silent Night - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Farah Lisabeth - WaarBenJij.nu

Silent Night

Door: farahlisabeth

Blijf op de hoogte en volg Farah

26 Mei 2010 | Australië, Airlie Beach

Vanacht aangekomen in het Waterfront Backpackers Hostel. Supermooi, amaai! Een slaapzaal van ca 20 mensen maar toch privé genoeg. Jammer dat ik vanmorgen om 10u alweer moest uitchecken. Kheb dan meteen gezocht naar een leuke tour om te boeken. Helaas waren veel boten afgeslast omdat er te weinig toeristen zijn op dit moment dus kon ik maar met 1 mee die 2d/2n gaat. Nuja, het klonk wel goed en ik kreeg nog een ferme korting erbovenop omdat ik zo last-minute boekte (ging van 496 naar 330 dollar!) Kmag ook gratis mijn rugzak in het hostel laten opslaan, kreeg 2u gratis internet en kreeg mijn laatste overnachting gratis.
Deze namiddag dan vlug wat "Goon" gaan kopen, wat een leuk woordje is voor wijn in een vatje. Ze noemen het hier zo omdat die wijn echt van veeeeeeeeel mindere kwaliteit is en het vooral de backpackers zijn die zoiets drinken (samen met de grote dronkaards :p) Waar het woord vandaan komt weet ik niet maar het is vooral hier in Queensland dat ze het gebruiken.
Kheb daar nog een leuke annekdote over: In Cairns kwam ik op een avond een jongen tegen in het hostel die de dag ervoor een tattoo had laten zetten op zijn achterste: "Slap the goon"... Die zin kun je hier overal vinden op tshirts, rugzakken, ... (meer info: www.slapthegoon.com)
Ik vraag me af wat hij over een paar jaar van die tattoo gaat vinden :p

De Silent Night is nu de boot waarop ik voor 2dagen en 2nachten ga zeilen!
In totaal zijn we met 13 mensen: De schipper, Max; de dekknecht, Jack; 2 duitse meiden; 3 koppels; de zweed Jonas; de fransman Ramon en ik.
Ik hoop dat het gezellig wordt maar je weet dat natuurlijk nooit.

We zijn langs de Molle Islands gevaren, door de Cook Passage en nu onderweg naar Whitehaven Beach om er het anker uit te gooien en te overanchten op de boot. Tis ook net volle maan dus dat wordt genieten als het strand vanacht oplicht :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Farah

Als vroedvrouw wil ik graag overal ter wereld indrukken opdoen en dit combineren met écht ontdekken van lokale gebruiken, familiegebeurens, ...

Actief sinds 04 Maart 2010
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 121617

Voorgaande reizen:

19 November 2012 - 27 Mei 2013

6 maanden overwinteren

03 Juli 2012 - 12 Juli 2012

Zweden 2012

27 Mei 2011 - 30 Mei 2011

Weekendje Italië

05 Maart 2010 - 06 Maart 2011

Mijn groot avontuur Down Under

Landen bezocht: