The Magic of Disney - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Farah Lisabeth - WaarBenJij.nu The Magic of Disney - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Farah Lisabeth - WaarBenJij.nu

The Magic of Disney

Door: Farah

Blijf op de hoogte en volg Farah

14 Januari 2013 | Verenigde Staten, Orlando

Woeps, veel te lang geleden dat ik dit weeral heb laten liggen. Maar eindelijk toch een vervolg op mijn reisje naar de Verenigde Staten.

Zoals verteld in mijn vorig verhaal, zijn we nog naar de Everglades geweest ook. Het verkeer was een hel! 1 weg leidt van Miami naar daar en er zijn dan ook nog eens wegenwerken aan de gang. We waren redelijk snel overtuigd, de eerste de beste plaats om een excursie te doen zouden we meteen afslaan. We hebben er geen spijt van gehad :)
De tour was super! Een gids bracht ons met zo'n airboat tot in de "swamps". volle gaas, oordopkes in en WIIIIIEEEEJJ! Plots stopt ie en springt zomaar int water :p Echt nen zot! Maar hij beweerde dat het water zo laag staat deze tijd van het jaar, en het dus niet echt gevaarlijk is met de alligators int water. Zeker niet als ie heel stil bleef staan, dan is ie geen bedreiging en laten ze hem met rust. Eerlijk gezegd, kwas blij dat ie terug in de boot sprong! Na een half uurtje zat het er alweer op en gingen we een reptielenshow bekijken. Als afsluiter nog een baby-alligator vastpakken, snel nen foto en hop, terug de auto in richting Miami.
Als we er nu over nadenken, eigenlijk was dit de trip niet echt waard. De gids was super en de excursieplaats had alles wat het had beloofd maar wij hadden veeeeeeel liever nog een dagje langer Key West gedaan dan naar hier te komen. Da weet je natuurlijk nie van vooraf, maar tis nen tip voor mensen die eventueel ook ne keer dezen kant opkomen :)

Tijd om afscheid te nemen van Sabrina en Stefan. Thanks guys!! Twas echt super om met jullie deze week door te brengen!

Volgende deel van mijn reis: Een weekje met de familie naar Orlando!
Eerst enkele dagen in Fort Lauderdale, de paspoorten van de kindjes moesten in orde gebracht worden op de Duitse ambassade dus verbleven we gedurende het weekend in het huis van Nina's ouders. Schitterend weer, een zalig zwembad in het complex, wat hebben we nog meer nodig? :)
De maandagnamiddag dan toch vertrokken voor een goeie 4u rijden naar Orlando. De kindjes slapen NIET in de auto! Dus mijn taak: hun bezighouden, verhaaltjes voorlezen, ... Een lange trip maar twas de moeite om aan te komen in het Hilton en in bed te kunnen vallen in ons leuk appartement daar.
Wat stond er zoal op het programma:
* Sea World met de orka-show, dolfijnenshow, rogjes aaien, zeeleeuwen bekijken, een 3D-finding nemo avontuur. Schitterend!
*Magical Kingdom met alle mogelijke prinsessen, schitterende attracties, ...
* Animal Kingdom met allerlei wilde dieren en leuke attracties in Dinoland.

's Avonds gingen we nog eens lekker plonzen in het verwarmde zwembad en tegen de vrijdag zat ons plezierreisje er daar weer op. Nog 1 nachtje in Fort Lauderdale om dan 'smorgens terug de boot op te gaan richting Freeport. Met de kindjes ook geen makkie. Ze rennen rond vol energie, zijn nogal luid en veel andere reizigers waren nogal geïrriteerd erdoor. Volgens mij waren ze gewoon kinds en niet ambetant dus eerlijk, das gewoon hun probleem!

Door customs geraken was geen enkel probleem, mij lieten ze zonder problemen weer binnen. Gelukkig!
Jammer genoeg heb ik een stempel gekregen die mij net niet genoeg tijd geeft tot mijn vertrek terug naar België dus ik zal nog s een trip moeten maken of het immigratiebureau hier een lief bezoekje brengen.

En nu weer het alledaagse leventje tegemoet!
Tot later schattjes xx