my transatlantic journey - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Farah Lisabeth - WaarBenJij.nu my transatlantic journey - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Farah Lisabeth - WaarBenJij.nu

my transatlantic journey

Door: farah

Blijf op de hoogte en volg Farah

20 November 2012 | Nederland, Schiphol

Bus Gent-Dampoort tot Amsterdam:

Het is zover, mijn volgende avontuur is gestart!
Met 3 kwartier vertraging weliswaar maar laat dat geen slecht voorteken zijn voor de verdere reis richting paradijs.
Jennifer en Kevin zijn gisteren getrouwd (nogmaals een fantastisch dikke proficiat!) dus nu zit ik echt KAPOT op mijn zitje naast een jammer genoeg niet echt welriekende vrouw. Weinig belgen en zelfs de buschauffeur spreekt enkel spaans... Mijn talenknobbel wordt spontaan geprikkeld maar neen, verder dan goeiedag en "we zijn aangekomen in ..." versta ik die kerel niet. Gelukkig vang ik ergens wel iets op in de aard van "30 min" als we bij een wegrestaurant komen. Dus snel een koffietje binnenspelen, het trouwfeest zit mij precies nog in mijn zware oogleden! En ook efkes de souvenirshop binnenhoppen want wat ligt daar? Chocolade in de letters S en P (Sint en Piet) en toevallig mag ik vanavond bij -S-abrina overnachten!! Perfecte bedankingscadeautje.

Nog even tussendoor: iedereen bedankt voor de fijne berichtjes bij het vertrekken, mama: bedankt om mij naar het station te rijden en papa: dankjewel voor het verrassende afscheid in Tielt :)

Eurolines (de busmaatschappij) is wel OK maar irritante passagiers moet je er zoals altijd en overal bijnemen. Zo moest er slecht 1 dame tot in Antwerpen raken en de busmaatschappij lost dan de vertraging op door in Brussel een treinticket voor de reizigers in kwestie aan te kopen zodat we meteen richting Breda kunnen rijden. Maar die dame kwam VOLLEDIG hysterisch :s begint te roepen en te brullen tegen alle medepassagiers en weigert af te stappen ... dus wij TOCH richting Antwerpen.
Ik verwachtte dus een enorme vertraging maar wonder boven wonder, om 18u10 stonden we effectief in Amsterdam! Zalig om daar Sabrina terug zien! Kadootje afgegeven, even de Albert Heijn binnenhoppen, nog wat bijgekletst en genipt van een deugddoend vanillejenevertje voor het slapengaan. (Een fles die ik haar trouwens zélf kado deed op haar verjaardag in augustus - HAHA!!) Op tijd mijn bed in, om er rond 4u terug uit te rollen en richting Schiphol te rijden. Tromgeroffel wanneer ik mijn koffer op de bagageband til ... 23,4kg!!!! YES :D Snel nog een opkikkerende latté en weeral afscheid nemen. Niet getreurd, eind mei kom ik terug langs hoor Brien!!

In de TAX FREE zone ging ik snel nog op zoek naar een kinderboek over Sinterklaas, was helaas nergens te vinden maar een vriendelijke verkoper gaf mij wél een gratis CD met sinterklaasliedjes omdat hij vond dat ik wat te beteuterd stond te kijken. Hoppaa!
PS: Sefke vond Sabrina ook erg leuk en is een beetje nerveus voor zijn eerste keer vliegen!

  • 20 November 2012 - 08:40

    An Acx:

    Allé, je avontuur is al goed begonnen.
    Ik wens je een zalige tijd toe en kijk al uit naar je volgende verslagje.
    Groetjes aan Sefke é !

  • 20 November 2012 - 08:51

    Maria Vandenbroucke:

    Farah,

    Het gaat je goed ginds overzee. Ik volg je op de voet hoor en eerlijk gezegd met een jaloerse blik...was ik maar terug 30 jaar jonger...
    Nu, mocht je een spaans boek nodig hebben...kheb er hier nog een paar liggen en kwil ze wel vlug even naar ginds brengen hoor (haha)!!!!

    Hasta luego y buena suerte!!!!!!!!!!!!

    Maria(van de nachtdienst van pediatrie)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Farah

Als vroedvrouw wil ik graag overal ter wereld indrukken opdoen en dit combineren met écht ontdekken van lokale gebruiken, familiegebeurens, ...

Actief sinds 04 Maart 2010
Verslag gelezen: 386
Totaal aantal bezoekers 121524

Voorgaande reizen:

19 November 2012 - 27 Mei 2013

6 maanden overwinteren

03 Juli 2012 - 12 Juli 2012

Zweden 2012

27 Mei 2011 - 30 Mei 2011

Weekendje Italië

05 Maart 2010 - 06 Maart 2011

Mijn groot avontuur Down Under

Landen bezocht: