Bruin kleurtje, bruin geurtje ... - Reisverslag uit Freeport, Bahama's van Farah Lisabeth - WaarBenJij.nu Bruin kleurtje, bruin geurtje ... - Reisverslag uit Freeport, Bahama's van Farah Lisabeth - WaarBenJij.nu

Bruin kleurtje, bruin geurtje ...

Door: Farah

Blijf op de hoogte en volg Farah

19 December 2012 | Bahama's, Freeport

Gelukkig hebben die 2 niets met elkaar te maken gehad :p
Het kleurtje komt natuurlijk door de zon, die hier nog steeds volop blijft schijnen, ongewoon warm voor de tijd van het jaar. Ik vind het schitterend! Tot zover het jaloers maken ;) hehe!

Het geurtje kwam door een blokkage in de buizen tussen mijn badkamertje en de riolering. Om het zo smakelijk mogelijk te omschrijven: Als ik mijn tanden poetste, kwam het uitgespuwde tandpastawater terug omhoog in mijn bad, tijdens t douchen liep de zeep tot in het toilet en je kunt je wel voorstellen wat er gebeurde als je het toilet doorspoelde.
Vandaag werd de oorzaak na een week gevonden: een boom wou ook graag in mijn badkamertje wonen en was al via de buizen naar binnen aan het kruipen :)
Maar da werd dus verholpen, de miertjes, hagedissen en ik zijn voorlopig weer de enige bewoners haha!

Kheb maandag mn eerste duikles gevolgd. Eerst 2u luisteren naar een uitgebreide uiteenzetting over materiaal, risico's, ervaringen van de lesgevers... en dan het zwembad in! Jep, de eerste les kregen we in het zwembad van het resort. Een watergewenning als jet zo wilt noemen. Maskers leren watervrij maken onder water, ademen onder de knie krijgen (niet onbelangrijk), en de BCD leren gebruiken (vest die je kunt opblazen om te blijven drijven aan het wateroppervlak of om zonder veel moeite op een bepaalde hoogte te blijven zwemmen).

Na een uurtje in dat bad zat het er al op. De meesten gingen die dag nog eropuit naar het koraalrif hier aan de kust maar het weer was niet echt schitterend en omdat ik veel tijd heb, raadden ze aan om woensdag s langs te gaan en te zien of de oceaan wat kalmer zal zijn dan.
Dus studeer ik nu wat in mijn boek, morgen leg ik het openboek examen dan af en kan ik beginnen aan de echte praktijklessen.

Verder heb ik een nieuwe hobby gevonden: Ashtanga Yoga. Geloof me, ik was eigenlijk totaal geen yoga-mens, geef mij maar wat adrenaline, conditietraining, enz. Maar kheb het s geprobeerd en eerlijk gezegd, je hebt er veel meer aan dan gewoon wat posekes aanhouden voor een minuut :p moet maar s opzoeken op youtube, das echt gek hoe lenig je ervan wordt! Dus ik hoop binnenkort lotushoudingen en zo te kunnen aannemen :D

En nog iets waar ik enorm naar uitkijk: ik heb vrijdag nurse Mary ontmoet, een FANTASTISCHE vroedvrouw hier op het eiland. Ik mag haar helpen in het begeleiden van zwangere vrouwen. Da wil zeggen: borstvoedingsklassen geven, voorbereidingslessen op de bevalling, ... En uiteindelijk vooral tienermoeders hier op het eiland begeleiden tijdens de weeën. Kheb het tienermoedercentrum bezocht. De meisjes worden van school geplukt zodra ze weten dat ze zwanger zijn (60% door incest, ongelooflijk!!). Dan krijgen ze allemaal samen les in het centrum, dat ook ne keer per week een consultatie regelt. Achteraf blijven ze ook nog een maand of 2/3 daar, de kindjes kunnen naar de bijhorende crèche en ze worden geleerd hoe ze het best voor hun kinderen kunnen zorgen. Ik was overdonderd door de werking van dit centrum en de schitterende begeleiding van de tieners. Kben echt blij dat ik hier een handje mag toesteken! We beginnen donderdag met de eerste borstvoedingsklas die ik deels mag begeleiden. Joepie!!

De komende weken worden wat drukker, eind deze week ist kerstvakantie voor de kindjes. Veel werk voor mij dus maar khebt gevoel dat de kindjes mij nu echt wel beginnen te vertrouwen en wat gezag verdragen dus dat ga wel lukken :)
Morgen is de tweeling hun verjaardag, zondag hebben we al gevierd met een feestje. 22(!) kindjes uitgenodigd... beetje derover :p springkasteel gehuurd, zot veel eten klaargemaakt. Ze hebben een zalige namiddag gehad maar Sebastien had het wat moeilijk. Twas zijn verjaardag niet, hij wou ook kaarsjes uitblazen, wou ook kado's, wou vooral helemaal in de belangstelling staan en hij verstond gewoon niet dat het Maxime en Amelie hun dagje was. Veel huilbuien dus, en toen ik hem probeerde te troosten zei hij: "you're my best friend, Farah". Oooooooh :) Jammer dat hij eerst zo verdrietig moest zijn om dat te zeggen maar twas wel leuk om te horen natuurlijk!

Ok, tijd voor lunch! Tot later schattekes xxx

  • 21 December 2012 - 09:28

    Judd:

    Hehe ben er ook eens door geraakt!! Geniet vd holidays lieverd! Xx

  • 30 December 2012 - 12:19

    An Acx:

    Hey Farah,

    't Is echt leuk om je verhalen te lezen !
    Je hebt daar zo te lezen een fantastische tijd !
    Ben blij dat het lukt met de kindjes, alhoewel ik daar natuurlijk geen problemen in zag!
    Wat fijn dat je ook je diploma vroedkunde nog wat kan gebruiken daar, ervaring verzekerd !
    Ik wens je daar nog een hééééél leuke tijd en een fantastisch Nieuw Jaar 2013 !!!!

    Tot een beetje later,

    Veel groetjes,

    An.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Farah

Als vroedvrouw wil ik graag overal ter wereld indrukken opdoen en dit combineren met écht ontdekken van lokale gebruiken, familiegebeurens, ...

Actief sinds 04 Maart 2010
Verslag gelezen: 674
Totaal aantal bezoekers 119293

Voorgaande reizen:

19 November 2012 - 27 Mei 2013

6 maanden overwinteren

03 Juli 2012 - 12 Juli 2012

Zweden 2012

27 Mei 2011 - 30 Mei 2011

Weekendje Italië

05 Maart 2010 - 06 Maart 2011

Mijn groot avontuur Down Under

Landen bezocht: