NYE @South Beach - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Farah Lisabeth - WaarBenJij.nu NYE @South Beach - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Farah Lisabeth - WaarBenJij.nu

NYE @South Beach

Door: Farah

Blijf op de hoogte en volg Farah

01 Januari 2013 | Verenigde Staten, Miami Beach

30 december 2012, ik vertrek met de boot richting Fort Lauderdale.
Kheb een goeie lepel anti-misselijk-zijn siroop genomen voor ik naar hier kwam want de zee is enorm woelig, slechtste in weken, kom ik natuurlijk weer tegen!
Nina zet mij hier af en wat vraagt ze: “je hebt toch uw bikini meegebracht?? Ik: Eum Noooooooo, vergeten!!”
En valt mij nu ook nog te binnen dat mijn stapeltje onderbroeken nog netjes op mijn nachttafel ligt te koekeloeren. Ik kan er nu niet meer aan onderuit, morgen moet er geshopt worden! Pure noodzaak, totaal NIET voor mijn eigen plezier haha!
’s Morgens had ik mij nog even beziggehouden met de kids. Ik nam hen weer mee naar de Garden Of The Groves. Wat doet Sebastien als we daar aankomen en ik hun rugzakjes uit de koffer haal? Hij steekt nog snel zijn hand tussen de koffer wanneer ik deze dichtklap!!! WWWWWoww, kheb nog nooit zo snel een koffer terug opengedaan! Wenen wenen wenen… Kdacht dat we meteen naart spoed mochten rijden maar meer dan een blauwe plek en wat geschaafde vingertjes is er niet aan, gelukkig!!
Smiddags dan mama verrast met een telefoontje naar de vaste lijn. Ze was echt zot content dat ik haar had gebeld. Ook gehoord dat ik er een nieuw achternichtje bij heb! Mijn duitse neef Melvin is papa geworden van een lief meisje, dikke proficiat!!

Maar nu dus onderweg om Sabrina en Stefan te ontmoeten en met hun mee te rijden naar Miami!

Aangekomen in Ford Lauderdale rond 22u, stond ik daar netjes in de kou. Twas heel hard beginnen waaien, tkoudste ook dat ik hier al had meegemaakt (ok, ik kon nog steeds in mijn trui buitenstaan maar rilde toch wat) en Brien en Teddy konden de juiste terminal niet vinden… Komt er een veiligheidsagent naar mij toe en zegt, terwijl ik aan de telefoon hang om hen te helpen mij te vinden, “vertel hen dat ze hun moeten haasten of ik sla je in de boeien en neem je met mij mee…” waarna hij knipoogt en met een glimlach terug naar binnen gaat. Pff, gelukkig kwamen enkele minuten later mijn maatjes toch het rond punt opgedraaid. Ik schreeuw luidkeels SABRINA, ze kijkt me aan alsof ik knettergek ben :p maar na een dikke knuffel scheuren we toch de baan weer op richting Miami met tussenstop Dunkin’ Donuts!!

Het hotel was niet hét van het, om het met de vriendelijkst mogelijke woorden te omschrijven. Maar ok, we hadden een degelijk bed om in te slapen, een ok badkamer en qua geluid viel het gelukkig supergoed mee (het piepen van Stefan’s bed niet meegeteld :D).
Maandagmorgen lekker ontbijten en met een goed gevulde maag richting Sawgrass Mills, een zot groot shoppingcentrum op een uurtje rijden van Miami. Let’s go!
Shoppen op oudejaarsavond valt best mee, tis niet overdreven druk, ‘smiddags vinden we een goed plekje om te gaan eten (Cheesecake Factory, niet meteen eten om extreem mee te boffen) en we doen het ene koopje na het andere SCOOOOOOOOORE =>mijn motto van de dag!
Die avond: oudejaar. Gek dat het daar zo snel was, vooral met de zonnestralen, het strand vlakbij, de hele sfeer die gewoon niets met eindejaar te maken had. Maar toch, ons opkleden, iets klein gaan eten en richting strand om het vuurwerk op South Beach te bewonderen. Met de Donuts en een fles Rum ’n Coke bij ons, heerlijk genieten!! Alhoewel Stefan plots de donuts omkieperde in het zand, WEG dessert :p Bedankt Teddy!
Sabrina had er genoeg van na de vermoeiende shopdag en ging slapen maar Stefan en ik gingen nog eens “de Strip” gaan verkennen. Ocean Drive, dé straat waar alle gekke feestjes plaatsvinden, recht aan het strand. 20 dollar om nog binnen te mogen om 2u ’s nachts, CRAZY dure drankprijzen en muziek die niet meteen onze smaak was… Het was niet meteen mijn beste NYE-party ever maar toch iets om niet direct te vergeten. Rond 5u toch onze bedjes ingerold, twas genoeg geweest.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Miami Beach

Farah

Als vroedvrouw wil ik graag overal ter wereld indrukken opdoen en dit combineren met écht ontdekken van lokale gebruiken, familiegebeurens, ...

Actief sinds 04 Maart 2010
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 119716

Voorgaande reizen:

19 November 2012 - 27 Mei 2013

6 maanden overwinteren

03 Juli 2012 - 12 Juli 2012

Zweden 2012

27 Mei 2011 - 30 Mei 2011

Weekendje Italië

05 Maart 2010 - 06 Maart 2011

Mijn groot avontuur Down Under

Landen bezocht: