Truckers and Trailer Trash - Reisverslag uit Holbrook, Australië van Farah Lisabeth - WaarBenJij.nu Truckers and Trailer Trash - Reisverslag uit Holbrook, Australië van Farah Lisabeth - WaarBenJij.nu

Truckers and Trailer Trash

Door: farahlisabeth

Blijf op de hoogte en volg Farah

11 September 2010 | Australië, Holbrook

Zo'n maand geleden ging ik samen met Emma, Lizy en Kate op roadtrip naar Holbrook - New South Wales. Efkes 4,5 uur rijden voor ... een verjaardagsfeestje :D

10 minuten voor we ter plekke waren, stopten we langs het gehuchtje "Wommagamma", 1 huis en 1 café langs de weg en dat was het :D Hier spraken we af met iedereen die naar het feestje ging want twas een verrassing voor de jarige. Hier moesten we ons ook omkleden, het draaide allemaal rond het thema "Truckers en Trailer Trash" een beetje Johny en Marina maar op z'n Australisch :D haha!!!

Bij het binnenkomen van het café wist de cafébaas meteen dat we voor het feestje naar daar afgezakt waren :D Jat verzeker nog nooit zoveel volk bijeen gezien daar in zin cafeetje :p

Twa nog grappig, elk jaar kweekt ie een baby-diertje op en je zoekt elk jaar ix anders. Vorig jaar een kangoeroe, dit jaar een lammetje. Zoooo schattig! Toen we allemaal heel erg trashy gekleed waren, vertrokken we in colonne naar de boerderij.
We draaiden een zandweg in en stootten op een hoop koeien die midden op de weg liepen. En ze hadden natuurlijk geen goesting om aan de kant te gaan!!
Aangekomen aan het huis moesten we samen met de papa 3km verder rijden om alle auto's in de schuur te zetten zodat de jarige bij t thuiskomen niets in de gaten zou hebben. Zo gezegd zo gedaan :)

Kmoet zeggen dat die Australiërs NIET moesten onderdoen voor de Ardooise boeren wi :p wa een zot feestje was me da!!
Alles derop en deraan, met bbq-worsten, goeie muziek, helemaal Losgehen! De birthdayboy (sorry, ik kende hem niet en ken alleen zijn bijnaam: Hixie) stripte zelfs... volledig!! Jup jup, tverschot van mijn leven haha!!

Als je moe werd, nam je gewoon je SWAG en ging je ergens op het domein slapen. Dus tegen 6u lagen we allemaal te snurken onder de veranda, tussen de auto's (die we na aankomst van Hixie teruggehaald hadden), sommige in de auto's en 1tje zelfs tussen de koeien!!

's Morgens werd ik plots wakker van heel veel gepraat, kdacht datk enorm lang had geslapen en sprong recht, omkleden, tanden poetsen en zo... en toen k helemaal klaar was, zaggek dak den eersten was :p Emma was nog aan het opruimen, had nog niet in haar bed gezeten, dus daar had ik me goed in vergist. Kheb dan maar haar job overgenomen, beginnen de boel wat op te ruimen. En daarna spek met eieren gebakken met de mama :D uurtje later was de rest ook weer uit de veren en hadden we een heerlijk ontbijt allemaal samen onder het zonnetje met zicht op de schitterende valei.
Heel erg jammer dat mijn fototoestel toen niet opgeladen was :(

De zondagmiddag keerden we terug naar huis. We hadden nog een tussenstop in Benalla (weer op een leuke boerderij) waar de ouders van Kate woonden. Zij schotelden ons rond 14u30 nog een late lunch voor MMM :)
En dan uiteindelijk moe en voldaan rond 19u terug in Melbourne!

Tzou onmogelijk zijn in België om efkes 5u te rijden naar het verjaardagsfeestje van je vrienden :p (alhoewel, Gwenny en Bram, toen jullie langskwamen voor mijn afscheidsfeestje kwam dat toch aardig in de buurt :D)
Maar ik vond het schitterend, khad weer een ander deel van australië kunnen aanschouwen. Weer enkele kennissen erbij, waaronder een vriendelijke boer die mij wil leren op wombats schieten :s Dankjewel maar toch, nee, bedankt!!

  • 12 September 2010 - 13:28

    Tine:

    amai leuk zeg :) op naar het volgende verhaaltje!! hehe

  • 12 September 2010 - 13:43

    Hanne Vdb:

    hey farah! Ik zie dat je daar een leuke tijd beleefd!! Geniet er maar van! Vele groetjes uit Vietnam x

  • 12 September 2010 - 18:16

    Gwenny & Bram:

    Haha, wij zijn maar 3,5 uur onderweg geweest :) En het was de moeite ook zeker waard!! Geniet maar van je avontuur daar!
    Xx

  • 14 September 2010 - 07:40

    Buskie:

    Amai, lijkt me wel leuk ja :-D laat ons zeggen dat beetje de 'faute party' was in de weze :-P
    We moeten dan dringend eens afspreken om eens te skypen!!!
    zoene

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Farah

Als vroedvrouw wil ik graag overal ter wereld indrukken opdoen en dit combineren met écht ontdekken van lokale gebruiken, familiegebeurens, ...

Actief sinds 04 Maart 2010
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 119835

Voorgaande reizen:

19 November 2012 - 27 Mei 2013

6 maanden overwinteren

03 Juli 2012 - 12 Juli 2012

Zweden 2012

27 Mei 2011 - 30 Mei 2011

Weekendje Italië

05 Maart 2010 - 06 Maart 2011

Mijn groot avontuur Down Under

Landen bezocht: