Skiën! (1ste weekend) - Reisverslag uit Mansfield, Australië van Farah Lisabeth - WaarBenJij.nu Skiën! (1ste weekend) - Reisverslag uit Mansfield, Australië van Farah Lisabeth - WaarBenJij.nu

Skiën! (1ste weekend)

Door: farahlisabeth

Blijf op de hoogte en volg Farah

27 Augustus 2010 | Australië, Mansfield

Vrijdagavond vertrokken met Emma en Patty (Patrick) naar Mansfield. Patty z'n pa woont daar en das op zo'n 60 km van de skipistes. Gratis accomodatie: CHECK! Mansfield ligt op zo'n 4u rijden van Melbourne, makkie :D
We kwamen redelijk laat aan maar Patty's pa had t haardvuur in ons huisje al opgestookt en de lekkere verse thee stond ook op ons te wachten.
Zaterdagmorgen lekker uitgeslapen en tegen de middag naar de sneeuw vertrokken. Onderweg ski materiaal gehuurd. We kwamen net op tijd aan voor mijn allereerste skiles. 18 personen, veel te veel vaneigens. 2u les en kheb welgeteld 4 oefeningen kunnen doen.
1. Snowplow (stoppen)
2. 1 draai naar rechts
3. 1 draai naar links
4. dubbele draai: 1 rechts en 1 links
En dan zat mijn les erop en haddek t gevoel dak nog gjillegans niets kon :p Toch Emma opgebeld, ze zouden me meepakken op een gemakkelijke piste ma vaneigens pakten ze mie mee op een blauwe (middelmatig). Kben meer naar beneden gerold dan geskied :p Tuimelingen à volonté. 1st alleen, dan arm in arm met Emma, weer enkele alleen ... Totda ik te veel schrik kreeg en op m'n kont naar beneden wou. Ook makkelijker gezegd dan gedaan ze! Uiteindelijk waren we de laatste op die piste. Dan kwam er een mannetje naar ons geskied die verantwoordelijk was om alle mensen van de berg te halen... Je ging mij helpen om veilig beneden te geraken LOL!
Kheb em keiart omver geskied :p Jis dan op m'n knie gevallen en twas vaneigens prijs. Knie overstretched en efkes nie meer in staat om de T-lift trug naar boven te nemen. Dus: Sneeuwscooter: CHECK :D
Gelukkig konden we naar de "Summit Lodge", een flatje vlakbij op de berg waar ik het volgende weekend zou verblijven met Gabby, Chris en de hele familie. Nu waren "the Hann's" daar, en Emma kende die ook. Lekkere koffie gekregen, biertje, zelfs verjaardagstaart voor 1 van de kindjes :D
Tegen 7u zijn we dan weer vertrokken naar Mansfield. Lekkere maaltijd gehad in de plaatselijke pub en dan weer naar Patty's huis. Ik reed voor de eerste keer met een auto met handmatige versnelling hier in Australië :) "Thuis" aangekomen stond er deze keer zelfs een cognacje op ons te wachten, samen met wat Arnica-zalf en ijs voor mijn knie :) Superlieve mensen!
Tplan was om 's ochtends vroeg te vertrekken voor een nieuwe dag sneeuwplezier maar da was zonder Patty's ouders gerekend. 's Morgens stond een fantastisch ontbijt op ons te wachten, mochten we een heerlijke douche nemen en kregen we nog een rondleiding tussen de paarden. Dus weer tzelfde verhaal die zondag: pas rond de middag op de berg geraakt. Tweer was zo schitterend dat er veel dagtoeristen op afgekomen waren en nu stonden we in file op de berg. De parkings waren allemaal vol dus twerd in de berm parkeren langs de kronkelende wegen. Een goeie wandeling naar boven voor de boeg mét onze skibotten aan, puffen geblazen! Gelukkig hadden we de ski's en stokken achtergelaten bij de flat en moesten we die niet mee naar boven sleuren.
1u30: opnieuw skiles voor Farah, les 2. Want kwou nie nog een keer zo'n praktijken meemaken als gisteren! Bende van 11 deze keer. 2 vielen meteen af, zij moesten terug naar de beginnersles want ze konden nog niets van wat we geleerd hadden. Dan moesten we in een lijn gaan staan en tonen wat we al konden. Op die manier zouden ze ons opsplitsen in 2 groepen. 1 per 1 moesten we een stukje naar beneden skiën. Efkes voordat aan mijn beurt was, hoor ik een immense schreeuw achter mij. Kdraai mijn hoofd en vlak naast mij (wel nog een hek ertussen) zie ik een vrouw op de grond liggen met haar 1ne voet in de raarste hoek dak ooit had gezien. Brrr, kheb nog steeds de kriebels als ik eraan denk! Kwas natuurlijk helemaal de kluts kwijt en kstundelde een beetje naar beneden. Resultaat: kwerd ingedeeld bij de mindere groep :(
Wij moesten dus op de "kindjespiste" blijven terwijl de andere groep al op de grote piste zou gaan. Na een paar afdalingskes daar, zei mijn lesgever dat t nie veel nut meer had om daar te blijven, kwas helaas in de verkeerde groep terechtgekomen. Kmocht vertrekken :p
Kheb dan Emma opgebeld en nadat ze beloofd had om met mij de échte groene beginnerspistes te doen, ging ik mee met haar. Ze was enorm verbaasd met mijn vooruitgang :) Kheb een fantastische namiddag gehad en we hebben zelfs afgesloten met een blauwe piste zonder ook maar 1 keer te vallen!! Kwas blij dak die dag nog s op de latten had gestaan, tdoet echt deugd om met een goed gevoel en wat ski-bewegingen in de benen terug naar Melbourne te kunnen rijden.

  • 06 September 2010 - 09:50

    Leyn:

    Jaja, tis al ni zo makkelijk of dat het eruit ziet e ;)

  • 06 September 2010 - 14:36

    Lorien:

    allé, zo fijn daj da nu ook ne ki gedaan ebt. ik ga daar voor zorgen daj da onderhoudt!! :-) tziet er daar ook leuk uit om te skiën. lange pistes??
    Mssn plannek wel nog een skireisje naar australië. ben jij dan de gids??? :-)

    Je verhalen zijn echt fatastisch om te lezen (jebt er talent voor om te schrijven) en je maakt me toch iedere keer een beetje jarloers. Blijf vooral veel plezier hebben en denk af en toe ook eens aan ons :-)

    grts
    Lorien

  • 06 September 2010 - 19:35

    Eveline:

    Amai, amai, weer een nieuwe ervaring... niet simpel hé in het begin!! Mij moet jet niet vertellen :-)

  • 07 September 2010 - 05:52

    Tine:

    amai Farah wat een verhalen!!
    ik kijk uit naar komende weken om je avonturen te lezen
    groetjes vanuit bulgarije!

  • 14 September 2010 - 14:21

    Raymundes Schaak:

    Nog 1 uurtje verder rijden en je had bij ons op visite kunnen komen in Falls Creek!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Farah

Als vroedvrouw wil ik graag overal ter wereld indrukken opdoen en dit combineren met écht ontdekken van lokale gebruiken, familiegebeurens, ...

Actief sinds 04 Maart 2010
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 131325

Voorgaande reizen:

19 November 2012 - 27 Mei 2013

6 maanden overwinteren

03 Juli 2012 - 12 Juli 2012

Zweden 2012

27 Mei 2011 - 30 Mei 2011

Weekendje Italië

05 Maart 2010 - 06 Maart 2011

Mijn groot avontuur Down Under

Landen bezocht: