It's been a while :) - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Farah Lisabeth - WaarBenJij.nu It's been a while :) - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Farah Lisabeth - WaarBenJij.nu

It's been a while :)

Door: farahlisabeth

Blijf op de hoogte en volg Farah

26 Juni 2010 | Australië, Melbourne

Hoi allemaal!

Hier ben ik eindelijk nog eens met een nieuw verslagje.
Waarom heeft het zo lang geduurd?
Wel, ik heb geen zotte reizen gemaakt ondertussen, heb elke week mijn vast aantal dagen gewerkt en het weer is ook niet echt om naar huis over te schrijven :)

Wat is er dan wel gebeurd de laatste weken?
- Freddie begint te kruipen! Superschattig om te zien. Maar dat geeft mij wel een hoop meer werk! Vooral hem overal volgen en maken dat hij niet van de trap valt hier in huis. Sinds hij begint te kruipen loop ik ook constant met nen "scheuteldoek" in mijn handen. Hij heeft nog altijd last van reflux (lees: spuugt overal waar hij denkt dat het tapijt er niet mooi genoeg uitziet en tis een lelijk tapijt dus eigenlijk spuugt ie overal :p ). Ik loop dus overal achter en schrob de vlekken uit het tapijt... juj!
Hij begint ook stilletjesaan vast voedsel te eten. Hoewel je gemixte pompoen, banaan, appel, wortel, ... moeilijk "vast" kunt noemen.
Hij vindt het momenteel super om te blazen op het moment dat ik de lepel in zijn mond probeer te manouvreren en dat resulteert dan natuurlijk in oranje vlekken op MIJN kleren!
Conclusie: ik draag vanaf nu ook elke dag een schort :p
Amaai, kzie er meer uit als een poetsvrouw dan iets anders haha!

- Henri is een beetje uit zijn "terrible two"-periode geraakt. Hij is niet meer zo onhandelbaar als vroeger, geeft massas lieve knuffels en kan ook al eens 10 minuten met zijn speelgoed bezigzijn zonder dat hij constant om je aandacht vraagt. Oef! Net wat ik nodig heb nu Freddie zoveel tijd in beslag neemt (slapen, flesje, vast voedsel, half uurtje kruipen, slapen, flesje, ...)

Henri frans leren is voorlopig wat op de achtergrond geslopen. Hij houdt van de franse kaartjes die ik heb meegebracht uit België voor hem maar vooral omdat hij van de kleuren en de tekeningen houdt. Hij gaat volledig uit zijn dak van woede als je probeert een franse naam te geven aan de prentjes dus dat heb ik na enkele keren proberen ook opgegeven. Hij vindt het wel nog altijd enorm leuk om tot 10 te tellen!! Ouvrir en fermer horen ook al tot zijn woordenschat en nu probeer ik hem "arrête" aan te leren want als iets hem niet aanstaat, begint ie altijd heel luid "STOP" te roepen.

- Vandaag ben ik de stad ingegaan samen met Melany en Jo. Dat zijn 2 engelse meiden die ik tijdens mijn reisje langs de oostkust heb leren kennen in Cairns en daarna bleef ik ze tegenkomen in zowel Townsville als Airlie Beach. Khad hun gezegd dat ze me zeker moesten sms'en wanneer ze in Melbourne aankwamen en zo gezegd zo gedaan. Ik kreeg gisteren een berichtje en vandaag ben ik gaan gidsen voor hen in Melbourne City :D
We zijn naar de Eureka Tower geweest, dat is een groot flatgebouw hier in Melbourne. Daarin ga je met de lift tot aan platform 88 (in 9 seconden sta je boven!!!! Het is de snelste lift in het zuidelijk halfrond). Op verdieping 88 kun je dan rondomrond kijken en heb je een schitterend zicht op de stad. Je kon kijken tot aan Mount Dandenong, wat zich toch wel op een goeie 35 km van Melbourne City bevindt en het een bewolkte dag was! Een rare indische jongen vroeg dan om samen met ons drie op de foto te mogen :s we vonden het wat raar maar zijn er toch op ingegaan. Niets mis met een foto toch?
Daarna namen we de gratis City Circle Tram die volledig rond het Central Business District gaat. We stapten af aan Chinatown en gingen daar gezellig dineren. Kan niet zeggen dat we erg tevreden waren over het restaurant. De bediening was erg traag en niet afgestemd op elkaar. Ik kreeg mijn maaltijd eerst en Melany pas 15 minuten later :s De rijst was bijna koud en de groentjes maar half gaar. De rest smaakte wel overheerlijk maar we hebben geen fooi nagelaten hoor!

- Vorig weekend heb ik afgesproken met een belgisch meisje, Evelyn, die ik via facebook had leren kennen. Zij woont hier al anderhalf jaar in Melbourne en studeert hier astronomie aan de universiteit. Twas wel een leuke namiddag en waarschijnlijk gaan we door de week nog wel eens een koffietje gaan drinken samen. Haar departement van de unief ligt maar op 5 minuutjes met de tram vandaan mijn adres hier!

- De winter is hier echt niet leuk :( Ok, tis niet overdreven koud. Overdag zo'n 10 graden en 's nachts daalt dat dan tot 4 of 5 maar toch, tis niet zo fijn om te weten dat het daar in België op dit moment volop zomer is!!!
Vandaag wandelde ik terug van het station naar huis en dan moet ik door een park. Paadjes allemaal overstroomd dus ik probeer op het gras te lopen maaaaar ... daar stond ook een laag water op :s gevolg: niet-waterdichte schoenen zijn doorweekt, kousen kleddernat, tenen ijskoud. Boe!!!

-Poppy en Gigi zijn terug van Europa en hebben franse boekjes mee voor Henri!! Voorlopig draait hij de pagina's nog te snel om en kan ik niet alles voorlezen maar ik hoop dat ie ooit het geduld gaat krijgen om effectief te luisteren naar de woordjes :p
Freddie is ook verwend geweest wi. Ze hebben nen volledigen outfit van Burberry aangeschaft voor hem!
Karo-broekje, wit polootje voor derop en compleet met een burberry-pet!
Zooooo over-the-top maar wel superschattig om hem daarin te zien! Tis allemaal nog wat groot maar kzal keer enkele foto's posten als hij ze de volgende keer aanheeft :)

-Kheb mijn volgende trip geboekt: 5 dagen naar de outback (Alice Springs)
Ik vlieg naar Alice Springs op donderdagmorgen 5 augustus. 6 augustus ga ik daar op een driedaagse tour. Inclusief kamperen onder de sterretjes in de woestijn, dinner bij kaarslicht bij de ondergaande zon in Uluru, ... twordt de max! Dan wou ik terugvliegen op maandag 9 augustus maar dat zal moeilijk zijn want er zijn geen vluchten die dag vanuit Alice Springs naar Melbourne. Dus blijf ik een dagje langer en keer ik de 10de pas terug.

- 11 augustus ga ik met Chris en Gabby mijn verjaardag vieren in de Belgian Beer Garden hier in Melbourne. Ze serveren daar Mosselen met Friet!!!!!!! Dus daar kijk ik ook al erg naar uit.

- 31 juli heb ik eindelijk mijn ballonvlucht over de stad Melbourne. Kheb dat maanden geleden geboekt maar dit was de eerste zaterdag die paste in hun schema :p drukbezet maar tzal wel de moeite waard zijn denk ik. Na de vlucht krijg ik een gratis champagne-ontbijt in een sjiek hotel ergens. Huj huj huj :)

- Donderdag ben ik naar een comedy-night geweest hier in de stad. Kwas een beetje bang dat ik de Australische humor niet zou snappen maaaaaar, khad weer ongelofelijk veel geluk!
De voorstelling werd gebracht door iemand die opgegroeid was in Amsterdam omdat ie een Nederlandse moeder en en een Australische vader had! Heel veel kluchtjes in het Nederlands dus, die daarna werden vertaald naar het Engels. Broodje kroket werd uitgelegd en een groot deel van de voorstelling was gewijd aan het uitleggen van het principe van Sinterklaas. Vooral het gedeelte "zwarte piet" wekte erg veel belangstelling maar ook verwarring bij de Australiërs. Ze vonden het racistisch en snapten niet echt wat wij er zo heerlijk aan vinden :p Maar twas humoristisch gebracht en twas een heerlijke avond!

Ok, dat was het ongeveer voor deze keer. Als ik meer avonturen heb zal ik ze neerschrijven. Jullie avonturen zijn natuurlijk ook meer dan welkom :) Altijd fijn om te lezen!!!

dikke dikke zoenen en tot gauw!!!
xxx




  • 26 Juni 2010 - 20:34

    Judith:

    bonjour faaaar
    heb momenteel niet echt tijd om mijn avonturen te vertellen haha kvertrek straks naar e fuifje in Ktown!
    maar we chatten zéeeeeker nog é!!
    ik mis u nog steeds, maar ben zoooo trots daj u daar zo amuseert en je plan trekt!
    love you! xx

  • 27 Juni 2010 - 10:29

    Leyn:

    Idd volop zomer hier, ze geven zo'n 29° uit vandaag :p en tja, veel avonturen zijn hier niet te beleven in ardooie... ;) ofja, we zijn gisteren naar de zee geweest met verbrugghe, brecht en eline en der heeft een meeuw op ons (brecht en ik) gescheten toen we op het terras zaten... en volgens verbrugghe is de lucht aan de zee veel helderder dan int binnenland :) haha, machtig hé. We hebben der ook nen australische creme gegeten, ni dat dat verschilt met nen belgischen zu. twa wel ne helen goeien :D tot zover onze avonturen ;)

  • 27 Juni 2010 - 15:20

    Lorien:

    Hela,
    Zo te zien stel je dat daar nog goed. Ik ben sedert een uurtje zelf terug van reis. we zijn naar Kos geweest voor een weekje. supermooi -en groot- hotel, leuk -en groot- zwembad, lekker eten, ... Je noemt maar op. We zijn jammergenoeg maar een weekje gebleven (veeeeel te kort) maar hebben wel redelijk wa gedaan. We hebben 1 dag brommertjes gehuurd en hebben toen bijna heel het eiland rondgetoerd (Kos is maar een goe 60 km lang) geweldige natuur gezien met de geiten midden op de weg. We zijn dan ook een dag gaan duiken. Jammergenoeg, toen ik alles aanhad en in het water zat en klaar was om naar de bodem te gaan werkten mijn oren niet mee waardoor ik niet mocht duiken (omdat er kans was op gescheurd trommelvlies) Arne heeft wel gedoken en ik heb dan aan de oppervlakte gevolgd met een snorkel. Ook wel fijn. maar wel jammer. mja, khebt wel keer gehad. Kheb int water gezeten met alles derop en deraan en es mogen onder water ademen. Dusja. De derde trip dat we deden was de Kaiki Cruise. da was lik ne grote zeilboot waardat er op het dek allemaal kussens lagen om te zonnen. en met die boot hebben we 3 eilanden bezocht: het sponzeneiland, een onbewoond eiland en een eiland die min of meer in de tijd is blijven stil staan.
    Allemaal heel leuk! 1 domper op de reis was datk de vrijdag (op de Kaiki cruise) al mijn foto's perongeluk heb gewist. Da was echt balen!!! Alsk ooit 2 seconden de tijd kon terugdraaien, wast wel toen. mja, we hebben de herinneringen in ons hart ... Verder hebben we wa aan het zwembad gelegen en genoten van het niets doen (ook es leuk)
    Allé, kga je laten. Van verder vakantie avonturen houd ik je dan wel op de hoogte.

    grts
    Lorien

    Aahja, just kheb mijn punten ook gekregen en kben echt nog tevreden. 2 kleine buizen (2 keer 9) drama (wask al voor gebuisd in 1ste sem en kon ik niet meer ophalen) en muziek (mja, je weel wel dat da nie mijn sterkste vak is.) maar kziet wel nog zitten. tis nie zoveel leren dak moet doen.
    Nog veel plezier daar in australia!!

  • 28 Juni 2010 - 08:47

    Jenske:

    hoihoi,

    had al eens smsje proberen sturen maar tleverde precies niet af. Maar heb dus wel goed nieuws...Ik ben terug tante geworden. Eline en Hannes zijn mama en papa geworden van een heel schattig dochtertje Ilana!!! En kmoe zeggen ze hebben der ook hun handen mee vol want slaapt nie zo graag snachts, maar das dan wrsch iets dat ze van de tante mee heeft :) Faartje, mis je nog steeds ze!
    GroetjesXXX

  • 29 Juni 2010 - 05:19

    Kimara:

    Haai Faar.. amaai 't klinkt nog altijd allemaal heel avontuurlijk en interessant :) alleen het weer, ja idd hier ist wel ZOMER wi.. 30°C.. zotte toestanden :p Mijn avonturen moeten nog beginnen, heb wel al genoten van mijn vakantie, ma 't is nog nie echt ZOT geweest :p donderdag weet'k men punten en vanaf vandaag magk gaan werken in Delhaize :p dus het avontuur blijft voorlopig nog even uit :p

    Geniet van je reis naar Alice Springs. en tot hoors!!

    Zoenen Kimaar x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Farah

Als vroedvrouw wil ik graag overal ter wereld indrukken opdoen en dit combineren met écht ontdekken van lokale gebruiken, familiegebeurens, ...

Actief sinds 04 Maart 2010
Verslag gelezen: 453
Totaal aantal bezoekers 119844

Voorgaande reizen:

19 November 2012 - 27 Mei 2013

6 maanden overwinteren

03 Juli 2012 - 12 Juli 2012

Zweden 2012

27 Mei 2011 - 30 Mei 2011

Weekendje Italië

05 Maart 2010 - 06 Maart 2011

Mijn groot avontuur Down Under

Landen bezocht: