Bruisend Brissy (Brisvegas!) - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Farah Lisabeth - WaarBenJij.nu Bruisend Brissy (Brisvegas!) - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Farah Lisabeth - WaarBenJij.nu

Bruisend Brissy (Brisvegas!)

Door: farahlisabeth

Blijf op de hoogte en volg Farah

01 Juni 2010 | Australië, Brisbane

Wat een leuk verhaal heb ik nu weer te vertellen :) Beginnen bij het bgin: Aangekomen in Brisbane na alweer een busreis van 5u.
2 films gezien onderweg: must love dogs en Music and Lyrics.
Het hostel had ik vooraf geboekt maar dat regelde helaas geen gratis pick-up vanaf de bushalte. Twerd een beetje tjolen met de trein + nog een stukje wandelen maar ze betaalden gelukkig wel dat treinticket terug. Zeer propere kamers, meteen in de douche gesprongen en mijn piepende bed opgemaakt.
Dan naar de bar in de hoop dat ik een beetje kon socializen want de mensen op mijn kamer waren allemaal al KO in hun bed gaan liggen (twas dan 19u30 :s)
Het socializen lukte wonderwel, grappige mensen leren kennen. Beetje rare engelsen ook dus het gaf niet dat ik maar 1 nachtje bleef :p
Aan de praat geraakt met 2 jongens uiteindelijk die zich wat "normaler" gedroegen dan de rest van het volkje daar aanwezig. Om 1u sloot de bar en moesten we dus ergens anders naartoe. Enige optie op een saaie maandagavond in Brisbane: het Treasury Casino!

Ik dus mee met die 2 gasten in een taxi. Ik had bijna geen geld meer over dus ik besloot om geluksbrenger te spelen :D en dat lukte!!
Pete zette eerst 50 dollar in, verloor alles, nog eens 75 dollar, verloor weer maar de laatste keer zette hij 25 dollar in bij het "Wheel of Fortune".
1 kans op 47 ... en hoppaaaaa, het was nog raak ook!
1700 dollar gewonnen! Natuurlijk meteen cash geïnd, naar de bar gegaan en zij 2 zijn in de whisky gevlogen. Ik hield het netjes bij de witte wijn :)
Dan kreeg ik plots 500 dollar in mijn hand gestopt :o Kwilde dat natuurlijk niet aanvaarden maar zij stonden er echt op. Damn, ik wist echt niet wat gedaan of gezegd!
Rond 3u wilde ik dan terug naar mijn hostel en zij hebben ook nog eens mijn taxi betaald :p

Dus vandaag zit ik in een chique italiaans restaurant met een wit wijntje voor mijn neus. Straks terug naar het hostel, bagage oppikken en naar het vliegveld ... Back to Melbourne!
En zo snel mogelijk mijn volgende trip boeken want dit smaakte naar meer!

Ha, dit heb ik ook nog niet verteld: tijdens mijn dagtour op Fraser Island praatte ik wat met de chauffeur. Hij vertelde dat hij 2 boten heeft: Swaffelen I en Swaffelen II...
Hij had het woord geleerd van enkele nederlanders even terug en vond dat de ideale naam voor zijn "mannenboot". Hilariteit alom bij de nederlanders op de bus natuurlijk!!

Onderweg trapte hij plots enorm hard op de rem: carpet snake midden op de weg. Iedereen uit de bus, foto nemen en terug instappen :D

• 05 Juni 2010 - 09:08

Judith:

farah je houdt mij van mijn studies met jouw zotte verhalen!!
    shiiiit t klinkt allemaal te gek voor woorden!!
    ben blij daje je zo jeunt en dat zo goed meegevallen is!!
    dikke kus, houvnjou!!!