wilde beesten - Reisverslag uit Townsville, Australië van Farah Lisabeth - WaarBenJij.nu wilde beesten - Reisverslag uit Townsville, Australië van Farah Lisabeth - WaarBenJij.nu

wilde beesten

Door: farahlisabeth

Blijf op de hoogte en volg Farah

25 Mei 2010 | Australië, Townsville

Ik ben net de middernachtbus aangekomen in Townsville rond 6u deze morgen. Townsville op zich stelt niet zoveel voor, tis eerder voor Magnetic Island dat iedereen naar hier komt. Dus om tijd te sparen zocht ik geen hostel uit maar heb in de plaats mijn rugzak in een locker kunnen steken en ik zit nu op de ferry onderweg naar het eiland. Daar wil ik een scooter huren en het eiland rondtrekken (tis niet zo grootm denk maar 10 km kuststrook) Ik moet wel maken dat ik om 17u de ferry terug haal want anders kan ik niet meer aan mijn bagage! Om 19u30 heb ik dan opnieuw een bus van 5u tot in Airlie Beach waar ik voor 3dagen/2nachten op zeilcruise wil naar de Whitsunday Islands.


17u00 Maggie Island
Ik heb een heeeeeerlijke dag achter de rug op het eiland. Vanmorgen eerst ontbeten in een lokaal cafeetje, daarna een scooter gaan huren en het eiland gaan verkennen. Twas groter dan ik dacht maar met een scooterke ga je wel snel vooruit. 1ste stop: Rock Wallabies (kleine kangoeroes in het wild)
2de stop: een wandeling van ca 4km door de natuur die uitkwam op forten uit WOII dus enorm mooie uitzichten vanopdie punten. Tijdens die wandelingen kwam ik nog een meisje tegen die beetje overenthousiast naar een boom stond te kijken, en jawel! 2 koala's zomaar in het wild, schitterend! Enorm slome beesten eigenlijk, want 80% van de tijd hangen ze doodstil in de boom omdat het verteren van eucalyptusbladeren zoveel energie neemt.
Ik raakte in het engels aan de praat met het meisje en na 4 minuten of zo vroeg ik: "Where are you from?" "From Holland!" ik: "Dat meen je niet!!!!" We hadden elkaars accent helemaal niet herkend, heel grappig!
Dan beslisten we om de rest van de dag gewoon samen door te brengen.

3de stop: Horseshoe Bay. Het grootste strand van het eiland waar je kon waterskiën, kajakken, zeilen, ... Wij hebben ons gewoon op het strand gelegd, een plonsje gemaakt in de oceaan (stuk afgezet met netten om de kwallen buiten die zone te houden). Na een uurtje heerlijk bakken (en insmeren!) ging ik meet met Bridget naar haar hostel wat verderop. We zwommen daar wat in de pool, luierden in de hangmat en daarna kon ik een heerlijke douche nemen op haar kamer. In dat hostel kon je een wildlife tour doen voor slechts 31dollar. Ik liet een soort kaketoe/papegaai een nootje vanuit mijn mond halen, twas net alsof ie een kusje gaf :D; kmocht verschillende lizards vasthouden, kuste een krokodil, streelde een lieve egel en heb zelf een fotomet een echte koala in mijn armen! Maar het ergste kwam pas op het laatst: ik heb een slang vastgehouden! En ik vond hem heel eng maar int begin was ik wel OK, tot zijn hoofd mijn kant opdraaide :s Man man, dat was zoooooooo verschrijkelijk! Kbegon eerst te lachen (doe ik blijkbaar altijd als ik bang word) maar toen ik vroeg om em weg te nemen en da gebeurde niet onmiddellijk, schoten de tranen in mijn ogen, ja kheb geweend voor een stomme carpetpython (van 2,5m!) maar kwas echt zoooo bang!

Gelukkig heeft de gids mij nog een extraatje gegen en mocht ik achteraf nog een schitterend koningsblauwe vlinder vasthouden :)
Ik ben wel trots dat ik die slang hb vastgehouden maar kdenk niet dat ik dat snel nog s opnieuw ga doen!

Dan was het alweer tijd om afscheid te nemen. Ik kreeg nog een tip over een goed hostel waar ik vanacht kon verblijven. Dus nu weer 5u op de bus naar Airlie Beach (daar kom ik dan vanacht rond 1u toe). Gelukkig kon ik een leuke kamer boeken over de telefoon. Kmoet een klein beetje extra betalen omdat ik na sluitingsuur ga aankomen maar liever dat dan op het strand moeten slapen :p
Ook grappig dat ik daarnet nog Melany en Joanne tegenkwam in Townsville. Over enkele weken komen ze naar Melbourne dus het zal fijn zijn om hen nog eens terug te zien.

Tot hiertoe ben ik echt al content van mijn reisje hier en ik ben nu wel een beetje alles aan het rusje maar ik heb liever 1 dag over in Brisbane dan 1 tekort! Kga wat proberen te slapen nu op de bus.

PS: Kzit al aan de helft van mijn schriftje dus veel kans dat ik een 2de ga moeten kopen tijdens mijn avontuur down under. Positief he :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Farah

Als vroedvrouw wil ik graag overal ter wereld indrukken opdoen en dit combineren met écht ontdekken van lokale gebruiken, familiegebeurens, ...

Actief sinds 04 Maart 2010
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 119846

Voorgaande reizen:

19 November 2012 - 27 Mei 2013

6 maanden overwinteren

03 Juli 2012 - 12 Juli 2012

Zweden 2012

27 Mei 2011 - 30 Mei 2011

Weekendje Italië

05 Maart 2010 - 06 Maart 2011

Mijn groot avontuur Down Under

Landen bezocht: