pictionairy - Reisverslag uit Sorrento, Australië van Farah Lisabeth - WaarBenJij.nu pictionairy - Reisverslag uit Sorrento, Australië van Farah Lisabeth - WaarBenJij.nu

pictionairy

Door: farahlisabeth

Blijf op de hoogte en volg Farah

02 Mei 2010 | Australië, Sorrento

Hoi hoi!

Een rustige week achter de rug dus heb ik een tijdje niets laten weten hier.
De kindjes hebben weer een verkoudheid dus veel meer dan snotneuzen afvegen gebeurde er niet. Nu hoop ik dat ze mij niet weer gaan besmetten!
Gabby is op zakenreis geweest naar Nieuw-Zeeland en bracht parfum mee voor mij uit de tax-free! Mmm: Scarlett by Cacharel.

Vrijdagavond sprak k met Emma af om volgende week (5 mei) naar de musical "Fame" te gaan en terwijl nodigde ze mij uit om dit weekend naar Sorrento te gaan. Kwou echt eens weg uit Hawthorn dus zeiek natuurlijk toe.
Zaterdagmiddag kwam ze mij oppikken en zijn we vertrokken. Twas een schitterende dag om wat te gaan cruisen met de auto. Efkes schetsen:
Melbourne ligt aan een grote baai. Als je naar het westen rijdt, ga je naar Torquay. Verder liggen dan Anglesea, Fairhaven, Lorne, ... De great ocean road dus waar dat k in het weekend van Pasen was. Dit weekend gingen we de andere kant van de baai op!
Sorrento ligt aan het uiterste tipje en van daar kun je de ferry nemen (45min) tot in Torquay, het andere tipje.
Tijdens onze cruise naar Sorrento zijn we naar een schitterend uitkijkpunt gereden. Op een "mooie" dag kun je van het ene tipje naar het andere kijken maar gisteren was het zodanig helder wat we praktisch de volledige baai konden overzien. Supermooi!! Wel jammer dat mijn camerie niet scherp genoeg was om 40 km ver te zien. Met het blote oog waren de wolkenkrabbers van Melbourne wel mooi te zien hoor! Schitterend gewoon!

Wat later kwamen we toe in Sorrento en iedereen was echt aangenaam!! Uiteindelijk waren we met 8 personen in het vakantiehuisje van Lizy: Emma, Hannah (huisgenote van Emma), Lizy en haar vriend, Gabby (Meisje die bij Em op school gezeten heeft, dus niet de gabby waarbij dak woon), ik + nog 2 vrienden van Lizy haar lief.
We hadden nen lekkeren aussie-BBQ en genoten achteraf van (een paar ;) ) biertjes. Ho ho, genieten van die Carlsberg hoor!
Na een paar biertjes zat de sfeer er echt in en speelden we Pitionary. Geloof me, de alcohol hielp niet echt om mijn woordenschat naar boven te halen :p We waren de laatsten!! Maar op het eind speelden we alles of niets en geloof t of niet, we wonnen HAHA!! Tfeestje ging door tot diep in de nacht en twas zooooooveel plezanter dan die vorige keer met al die opgetutte blonde delletjes!!

Zondagvoormiddag was luilekkervoormiddag zu. Watermeloen en verse ananas als ontbijt en kijken naar "The Patriot" op dvd. Kvind het al jammer dat k morgen weer moet werken maar kben blij dat k eindelijk wat meer mensen ken (die mij ook liggen qua manieren !!) en khoop dak ze nog meer ga zien.

's Middags gingen we lunchen in Port Sea, het dorpje verderop.
Mooie uitzichten vanop de pier gezien en heerlijke calamari gegeten!
In de namiddag begonnen we aan de trip terug naar Melbourne (zo'n 3u rijden) en onderweg stopten we bij "the amazing maze". Een groot domein waar verschillende doolhoven waren gemaakt. Twas keer leuk om dat te doen. Emma, Hannah en ik gedraagden ons als kleine kindjes maar da mag ook wel een keer.
We hadden weer ongelofelijke sjanse dat we daar die dag waren. Er was namelijk een doolhof gemaakt in het immense maïsveld verderop en morgen wordt dat afgereden. Lucky bastards :D haha!

Ok, tijd om ervandoor te gaan!!
tot de volgende
doei doei

  • 04 Mei 2010 - 18:13

    Judith:

    faaaar!! super daj wa equalminded mensen leren kennen hebt! ben blij voor je!!! echt super!

    <3

  • 04 Mei 2010 - 18:13

    Judith:

    faaaar!! super daj wa equalminded mensen leren kennen hebt! ben blij voor je!!! echt super!

    <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Farah

Als vroedvrouw wil ik graag overal ter wereld indrukken opdoen en dit combineren met écht ontdekken van lokale gebruiken, familiegebeurens, ...

Actief sinds 04 Maart 2010
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 119841

Voorgaande reizen:

19 November 2012 - 27 Mei 2013

6 maanden overwinteren

03 Juli 2012 - 12 Juli 2012

Zweden 2012

27 Mei 2011 - 30 Mei 2011

Weekendje Italië

05 Maart 2010 - 06 Maart 2011

Mijn groot avontuur Down Under

Landen bezocht: