goede voornemens - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Farah Lisabeth - WaarBenJij.nu goede voornemens - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Farah Lisabeth - WaarBenJij.nu

goede voornemens

Door: farahlisabeth

Blijf op de hoogte en volg Farah

29 Maart 2010 | Australië, Melbourne

Zaterdag 27 maart, Melbourne

Ik begin mijn leventje hier al een klein beetj gewoon te worden. Kheb alweer enkele spinnen gedood :p dus ben wel erg trots op mezelf nu hihi.

Deze week was er een doorbraak bij kleine Freddy! Hij slaapt al 2 nachten volledig door! Vaneigens is ie nu helemaal uit routine overdag dus heb ik daar dan wa meer werk mee maar das nu eenmaal mijn job he.

Efkes uitleggen hoe mijn werkweek er hier uit ziet:
* Maandag: Cath komt Henri ophalen rond 9u30 en brengt hem trug rond 16u. Ik ben de hele dag alleen met Freddy.
* Dinsdag: Gabby neemt Henri mee naar de crèche 's morgens en haalt hem 's avonds op na haar werk. Dus weer een dag met enkel Freddy en ik.
* Woensdag: Henri blijft thuis bij Freddy en mij maar Poppy en Gigi komen langs. Gigi wast en strijkt, Poppy doet overal klusjes in het huis en vooral in de tuin (als het weer dat toelaat) en ik hou me bezig met de kids de hele dag.
* Donderdag: Henri gaat opnieuw naar de crèche overdag.
* Vrijdag: Mijn enige dag dat ik zowel Freddy als Henri bij mij alleen heb maar meestal komen Gabby en Chris al tegen 5u naar huis na hun zware werkweek.
Zoals je ziet kan ik helemaal niet klagen!!! Maar tis toch een verschil omdat het mijn kinderen niet zijn en soms verstaat Henri het niet zo goed dat mama en papa een hele dag weggaan en hem bij mij achterlaten maar dat komt nog wel :)

Elke week komt Elisabeth ook langs (de ene week de woensdag- en de andere de donderdagnamiddag) Zij is de poetsvrouw en is van Chinese afkomst. Het cliché is trouwens zoooo waar! Die kunnen hier de R niet uitspreken hihi. Voor haar heten we "Chlis, Henli, Fleddy en Falah :p". Tis nogal een slome madam ook, ge zou ze nen duw willen geven zoda ze wa rapper vooruit zou gaan ma toch ist een superlieve! En ze ga nie weg voorda al haar werk gedaan is, positief!

Laatste woensdag (24/03) was een hele mooie dag en Giggi kreeg telefoon van Emma (die met de broer van Gabby getrouwd is, niet dezelfde Emma als van het feestje trouwens). Ze vroeg of ze de tweeling (Alexander en Sebastian) even bij ons kon achterlaten. Dat was geen probleem voor ons en tzou ook wel leuk zijn voor Henri. We zijn uiteindelijk allemaal samen naar het speelpleintje beneden in de straat gaan spelen. Ik had Freddy bij me in de draagdoek, heerlijk, en hij vond t ook fijn! De 3 andere jongens hadden enorm veel plezier!!! Foto's trouwens te vinden op picasa! (http://picasaweb.google.be/107017571745251976805/Blogalbum1#slideshow/5452462938073583410)

Donderdag bennek een grote wandeling gaan maken met Freddy in de charette. Bergop duwen in de schroeiende middagzon heeft me enorm veel moeite gekost ma tis misschien geen slecht idee om da meer te doen en zo aan m'n conditie te werken... Hoho, al die goede voornemens zeg :p
Die avond hebbek WAP klaargemaakt!! (Worst, Appelmoes en Patatjes voor de leken!) Gabby moest op zakendiner dus ik kookte voor Chris, Henri en mezelf.
-De worsten waren heerlijk (BBQ door Chris)
-Chris en ik vonden de appelmoes zéér lekker maar Henri kokhalsde toen hij een schep moest proeven van Chris. Kweenie ofdat inbeelding was of echt niet lusten ... hoe kun je nu geen appelmoes lusten he :p Tis dan maar bij stukjes worst gebleven.
-De patatten waren eerlijk gezegd een ramp! OK, nen patat koken houdt niex in, zou je denken, maar dan heb je hun patatten nog niet gezien! Ze komen uit hun eigen moestuintje hier en hebben volgens mij veeeeel te lang in de grond gezeten. In plaats van gebakken patatjes ist dan eerder puree geworden want alles kookte in moes zonder echt doorkookt te smaken :p Twas een goeie poging maar volgende keer kopen we weer patatjes in de supermarkt hoop ik hihi.

Vrijdag nam Gigi ons op sleeptouw naar het Aquarium. Khad daar zoveel over horen vertellen vooraf dat k eigenlijk wel wat teleurgesteld was over hoe groot het maar is. Maar wat moet je met een bokaal vol vissen als je de echte oceaan zo dichtbij hebt he. Henri was zot van de pinguïns en ik vond die ook wel erg leuk! Gigi (Jenny) is trouwens vorig jaar 3 weken op reis geweest naar Antarctica!!! Haar foto's schijnen magnifiek te zijn maar ik heb ze nog niet gezien. Ze heeft daar een kolonie gezien van pinguïns, twas ZWART van de rondscharrelende beestjes tot kilometers ver. Miljoenen pinguïns samengepakt in hun natuurlijke habitat om hun eitjes te leggen, klinkt als een onvergetelijke ervaring. Terug naar het aquarium: we zagen zwarte nemo's, kwallen, schildpadden, zeesterren (mochten we zelfs vasthouden), zeepaardjes, roggen en haaien. Eigenlijk redelijk impressionant om al die vissen gezellig samen in 1 grote "bokaal" te zien. Henri vond t allemaal schitterend en Freddy bleef rustig slapen in de buggy, zalig!
In de Giftshop op het einde kreeg Henri een nemo-visje en we kochten een slabbetje met nen schildpad op voor Freddy.
Het koosnaampje voor Henri is trouwens "mussels" (mosseltje) maar voor Freddy hadden ze nog geen gevonden en vanaf nu ist "little tortie" (kleine schildpad).

Vandaag (zaterdag) zijn Gabby en ik gaan shoppen!! Helaas geen jurkjes, rokjes, hakken of dergelijke. Wel sportschoenen, sportkledij en uiteindelijk mijn fiets!! Sportschoenen haalden we in een gespecialiseerde winkel. eerst moest ik op mijn blote voeten stappen op de loopband. Achteraan was er een camera gemonteerd om de stand van mijn voeten te analyseren en dat kon ik zien op het tvscherm vlak voor me. Jeezes, schrikken! Want blijkbaar heb ik scheve enkels! De verkoper was ook behoorlijk onder de indruk van mijn gebogen enkels en raadde me aan om stevige schoenen te nemen met extra steun aan de binnenkant om mijn voet recht te zetten. Toen ik die schoenen aanhad, moest ik weer die loopband op en waw, dat was echt een enorm verschil! De schoenen waren redelijk prijzig maar khoop dak er deugd van ga hebben. Anders koopt Gabby ze wel over, we hebben toch dezelfde maat :D Tzijn trouwens wit-grijze met roze accenten, zien er wel leuk uit!
Daarna dus sportkleren gaan halen. Kvond wat ik moest hebben maar er stond zoooooo veel volk aan de kassa dat we alles hebben teruggehangen om later eens terug te komen. Het truitje was het enige nog in mijn maat dus hebben we da heel strategisch weggehangen achter een hoop kinderkleren en morgen gaat Gabby dat ophalen voor mij :D

Samen met Chris ging ik even later dan naar "cashconverters". Das een soort van 2ehandswinkel waar ze ook fietsen verkochten. Kheb mezelf een blauwe mountainbike aangeschaft voor 130 dollar (afdingen is hier dagelijkse kost! Hij was eigenlijk te koop voor 150 dollar) Het plan is om hem terug te verkopen als ik naar België terugkeer bv op eBay! Het enige dat ik nu nog nodig heb is een helm want dat is hier verplicht voor iedereen. Dat wordt wennen en vooral proberen niet te vergeten!

Van de 2ehandswinkel gingen we richting footballstadium. De mighty Hawks (Hawthorn = mijn deelgemeente) speelden tegen de Blues (Melbourne City) en die laatsten werden ingemaakt!!! Chris was dolgelukkig!!! Hij wil van mij ook een Hawks-supporter maken maar Gabby is meer een Melbourne-aanhanger :p Kzal wel efkes de competitie afwachten!!
Twas echt een zot stadion! (foto's binnenkort online) maar kwas trots op mezelf dak het spel zo snel doorhad. De volgende keer leggek alles wel uit maar nu is het tijd om een tukje te doen want morgen (zondag) ga ik picknicken met een heleboel familieleden en we vertrekken om 8u30!! Jeetje :( doei doei xxx

• 29 Maart 2010 - 17:11

Jenske Segers:

klinkt allemaal super. Zo te horen lukt het je idd om u aan te passen, maar das leuk om te horen! :) hier loopt alles nog altijd zoals normaal. Heb nu terug stage bij zelfstandige en is echt plezant dus da zit goed é :) amuseer je nog verder en je hoort me snel nog eens! dikke zoen X

• 29 Maart 2010 - 19:06

Lieselot Denoo:

jij hebt daar blijkbaar de tijd van leven é!
    enjoy!!!

• 31 Maart 2010 - 18:49

P En P Uit Poperinge:

Hoi,

Heel leuk en tof om je reisverhalen en fotos te lezen en te bekijken. Blijkbaar stel je het heel goed. Zullen nu en dan eens mee piepen. Groetjes vanwege, Patrick, Patricia, Maarten, Jentel en Kato.

• 02 April 2010 - 12:50

Tine G:

Tis beslist, ik vertrek ook naart buitenland! Man! wat een leven heb jij daar!!