kriebelende beestjes - Reisverslag uit Freeport, Bahama's van Farah Lisabeth - WaarBenJij.nu kriebelende beestjes - Reisverslag uit Freeport, Bahama's van Farah Lisabeth - WaarBenJij.nu

kriebelende beestjes

Door: farah

Blijf op de hoogte en volg Farah

29 November 2012 | Bahama's, Freeport

Jep, zeker hier kan ik niet aan de muggen ontsnappen :( Mijn benen vol rode plekken, heb al cèmekes gekocht maar langer dan een kwartiertje houdt dat de jeuk helaas niet weg.
Andere beestjes zijn hier ook alom vertegenwoordigd: Salamandertjes (tschijnt dat er zich eentje verstopt achter mijne frigo... bedankt om dat na een week nalf te zeggen :p) Kakkerlakken ... IEUWWWW!!!!
Gnats: kleine zwarte vliegjes die bijten en nog meer jeuk en grotere plekken opleveren dan muggenbeten. (voor de tropische collega's: verwant aan de blackflies/midges: leven dichtbij snelstromend water maar brengen hier gelukkig geen ziektes over!)

En dan natuurlijk de leukere dingetjes:
Kleine heremietkrabbetjes, zot veel mooie vissen en DOLFIJNEN! Jawel :)
Zondag gingen we varen met de boot in en rond het eiland (in het eiland zijn veel kanalen gemaakt waarrond de mooiste huizen gebouwd staan, ons huis is er eentje van) We gingen kijken bij het toeristische dolfijnen"park". Eigenlijk zijn dit gewoon afgesloten stukken kanaal waar ze de dolfijnen houden en kunstjes aanleren en waar de toeristen met de dolfijnen kunnen zwemmen. Staat zeker nog op mijn verlanglijstje! Ze nemen de dolfijnen dan ook mee "uit wandelen" :p ze varen met een bootje naar de open zee, de dolfijnen zwemmen achter en ze kunnen dan efkes vrijuit de omgeving verkennen. Wij passeerden dat bootje toevallig en hebben een gratis show opgevoerd gekregen :) salto's, met de vinnen flapperen, rond hun as draaien, alles erop en eraan. Zalig!

Gisteren ben ik als vrijwilliger gaan helpen in de zeilclub. Ik hielp mee met de tadpoles, dat zijn de kleintjes van 4 tot en met 7 jaar die initiatielessen krijgen over het zeilen. Gisteren leerden we (jep, ik ook, ken er geen zak van eigenlijk :p) de kanten van een boot kennen: Bow (boeg), Stern (achterkant van de boot), Port (linkerkant) en Starboard (rechterkant). Tot zover de theorieles, snel het motorbootje in met z'n allen en varen richting Peterson Cay. Dit is een heel klein eilandje aan de zuidkust van het eiland. Het is nationaal park, er broeden vogels en vooral: het wemelt er van de kleine heremietkrabbetjes! De kindjes vonden dat natuurlijk de max. Ze mochten een waar kasteel bouwen (foto op facebook) en versieren en de krabbetjes er dan insteken. Fantastisch! Maar ik denk dat de grootste kindjes (de 3 andere begeleiders: Alex (broer van Nina), Andrew en David) het nog het leukst vanal vonden haha! Tegen de tijd dat de zon bijna onder was vaarden we terug naar de zeilclub en was het tijd om weer naar huis te gaan. Dit wil ik nog meer gaan doen! Leuk om even weg te zijn van het resort en toch nog met kindjes bezig te zijn. En David kan de hulp zeker gebruiken.

Vorige donderdag was het Thanksgiving. Niet een hele grote traditie zoals dat in Amerika wel het geval is maar twas toch een leuk allegaartje van familie en vrienden. De befaamde opgevulde kalkoen kon niet uitblijven, hoewel we gewoon de kalkoen hebben klaargemaakt en de vulling erbij gezet zodat iedereen kon scheppen wat hij/zij wou. Veel plezanter dan uw hand in de kont van de kalkoen te moeten steken :p

Elke woensdag maken we er de gewoonte van om naar de ouders van Nina te gaan voor een rustig avondje Jacuzzi en wijn :) de kindjes vinden het zalig om in het zwembad te ploeteren en wij hebben even een rustig momentje. Echt, da huis is ongelooflijk!! Een binnenzwembad in de veranda, bibliotheek, muziekkamer met een zotte piano in... Te zot om te beschrijven. En dan moet je weten dat dit hun nieuwste huis is, hun vorige staat nog te koop aan het strand (voor wie interesse heeft :p) en schijnt nog zoveel zotter te zijn. Als ik met de hondjes of de kindjes naar het strand ga, gaan we daar naartoe. Er staat nog gerief in de garages zodat we geen schepkes, emmertjes en zo moeten meenemen en de fiets of auto kunnen we gewoon daar parkeren zonder bang te zijn dat er iets aan wordt gedaan of gestolen.

Ondertussen heb ik ook al een toertje gedaan met de auto, kben blij dat ik het linksrijden nog niet heb verleerd :) Gelukkig zitten de sturen hier wel aan de europese linkerkant van de auto. Geen blauwe knokkels aan mijn hand van naar de verkeerde kant te zoeken naar de versnellingspook :D Tis trouwens nen automatiek, dus zowieso moet er aan die pook niet te veel verzet worden. Ook da was ik weer rap gewend. Goed want zaterdag moet ik de kindjes al alleen naar de turnles brengen terwijl Kor en Nina de 5 km op het eiland gaan lopen voor een soort benefietactie. Geen idee voor wat eigenlijk ... Khad hem ook wel graag meegelopen maar werk gaat voor. Voorlopig houden we het bij elke dag 5 km op de loopband in de fitness. Vanaf volgende week is de kindjes van school halen ook mijn taak.
Sinterklaas gaat ook langskomen :) we hebben al een groot bord gemaakt met sinterklaas en zwarte piet erop en die versierd met wattebollekes voor de baard, zwarte draadjes voor zwarte piet zijn haar, ... De tweeling vond het fantastisch! Elke avond voor het slapengaan volgt het verhaaltje over de Sint die helemaal van Spanje naar hier komt en chocolade en koekjes en kadootjes meebrengt voor de brave kindjes. Ze zijn er al helemaal mee weg en om hen in het Engels/Nederlands "zwarte Piet" te horen uitspreken is hilarisch :)

Dat Nederlands aanleren gaat al redelijk. Ze begrijpen me redelijk goed, zelf nederlands babbelen doen ze nog niet, da gaat nog wat langer duren maar Alstublieft en Dankuwel lukt hen al. Kben voorlopig een erg trotse nanny :)
Binnenkort nog wat foto's!
zoenen xx

• 29 November 2012 - 19:13

Marlies:

alé Farah, zo jaloers :) ge leeft maar één keer en heel veel bewondering voor je, je geniet, je haalt er het beste uit!! vele groetjes!! x

• 29 November 2012 - 20:06

Miet Christiaens:

hej Farah
    Wat heb jij weeral veel nieuwe dingen meegemaakt in de korte tijd dat je ginds bent. 'k Ben wel een beetje jaloers..
    Hier gaat alles zijn gangetje, werken slapen en weer werken...
    Deze morgen bij het thuiskomen was er iets heel onprettigs, mijn katje lag dood op de oprit, aangereden waarschijnlijk. dat was dus niet bevorderlijk om te gaan slapen!
    Maar allez geniet jij maar van het mooie weer en alle plezante dingen die je daar kan doen en wapen je tegen de beestjes hé.
    vele groetjes Miet

• 30 November 2012 - 09:10

Pepa:

Hihi je wordt nog een tweede Evi Van Ackere in de zeilsport , zolang je u maar jeunt !! zoen X

• 30 November 2012 - 22:50

Farah Lisabeth:

Miet, zo jammer om te horen van uw katje! Hou je sterk he, zeker tijdens de nachten.
    Paps, om zo goed als Evi te worden gaak een beetje langer hier moeten blijven, misschien toch niet?? ;)