Cultuurshock - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Farah Lisabeth - WaarBenJij.nu Cultuurshock - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Farah Lisabeth - WaarBenJij.nu

Cultuurshock

Door: Farah

Blijf op de hoogte en volg Farah

21 November 2012 | Verenigde Staten, Miami

(vervolg vorige verslag)
Na 2u(!) aanschuiven aan de paspoortcontrole in Miami, was het weeral tijd om in te checken voor de volgende vlucht. En na 25 min op de vliegtuig, landde ik EINDELIJK op Freeport Airport. Nina kwam me ophalen nadat ik alle nieuwsgierige vragen van de douanebeambte heb beantwoord. Kapot in bed gekropen, geslapen als een roosje.

20-11-2012
Opstaan met het zonnetje zalig schijnend… de deuren opgegooid en een deugddoend douchke gepakt. Daarna rondleiding gekregen op het eiland, inkopen doen voor thanksgiving en lunchen met Kor (Nina’s man). Vanavond gaan we naar de film Twilight en ervoor Sushi eten! Gezellig :) De andere nanny helpt me nog wat, zeker vandaag werd niet verwacht dat ik er al zou invliegen.

21-11-2012
Een nog warmere dag dan gisteren en ik… geniet !! Over de film van gisteravond moet ik jullie echt nog een woordje vertellen! De sushi ervoor was trouwens om je vingers bij af te likken! Geen idee dat rauwe tonijn zoooo verschrikkelijk lekker kon zijn! Enkel de rauwe gember erbij was iets waar mijn smaakpapillekes moeilijk aan gewend raakten. Elke avond voederen ze de haaien naast het sushirestaurant. Kheb er natuurlijk geen gezien want dan heb ik de pech dat ze net die avond niet langskomen :p maar zeker iets om nog eens te gaan bezien!

De cinema
Vooraleerst wordt je min of meer aangestaard door de bahamianen. Er zaten slechts een 20tal blanken in de volledig uitverkochtte zaal. Nog geen kinepolis-systeem met voorbepaalde zitplaatsen trouwens. Zet u neer waar je kan. En dat is een grotere opdracht dan je op het 1ste moment zou denken! De Bahamianen zijn namelijk DIK! Neen, niet mollig, geen rolletjes te veel zo hier en daar maar ronduit (snap je ‘t ;) ) DIK!
Europese meisjes met weinig zelfwaarde zouden op een weekje van hun negatieve zelfvertrouwen verlost zijn.
Dus: Bahamiaanse koppeltjes gaan naast elkaar zitten met 1 zetel tussenin zodat hun armen plaats genoeg hebben. In een overvolle zaal is dit natuurlijk onmogelijk en Nina en ik zaten met een gezellige rij aaneensluitende dikkerds recht voor onze neus. Boven hen uitkijken was de enige optie want je zag haast niet waar de 1ne in de andere overging!
Daarbovenop roepen ze nog eens naar alles en iedereen die in de film voorbijkomt. Voor diegenen die Twilight nog niet gezien hebben: efkes de ogen dicht! Tijdens de laatste enorme vechtscène was het kot echt te klein! Rechtspringen, vuisten in de luid en vooral het geroep en getier: “kill the A-hole, smack him!!! Rip that scumbags head off!!” Dat in hun grappig bahamiaanse accentje, hilariteit alom bij Nina en ik :D Ik ga echt nog eens de film moeten bekijken want de helft heb ik niet verstaan door de mensen die ertussenin aan het roepen waren. Niet alleen tijdens vechtscenes trouwens. Als er een kus werd gegeven kwam het gejoel al naar boven. Stel je nu maar eens voor hoe het was wanneer den Jacob zijn kleren uittrok. Miaaaaaawkes seg :p

Woensdag ben ik gaan wandelen met de hondjes in de namiddag. Het 1ste strand gezien maar daar aangkomen kwamen er plots wolken opzetten :s geen foto’s dus. Het strand was verlaten, veel vuilnis op het strand maar het water had een prachtig blauwe kleur die ik nog op niet veel plaatsen heb gezien. Natuurlijk een felle regenbui op mn kop tijdens ’t terugkeren… kletsnat na de 20 minuten durende terugtocht.

  • 25 November 2012 - 08:31

    Pepa:

    Leuk om te lezen !! probeer maar om niet mee te gaan in de eetgewoontes van de Bahamianen erafkrijgen is moeilijker dan aankomen !!

  • 25 November 2012 - 10:22

    Werbroeck Lieve:

    allee meisje ben blij dat het daar leuk zal worden voor jou
    een buitje hoort er ook bij he
    geniet van de dikkertjes en laat het niet zover komen he met je figuurtje
    of ik zou een nieuw bed moeten aanschaffen hihi
    laat ze maar jaloers zijn van je slankheid



    vele goetjes aan iedereen daar van de familie


    dikke kus mama

  • 25 November 2012 - 10:33

    Neel:

    Hey meid!

  • 25 November 2012 - 10:35

    Neel:

    Hey meid! Sorry van daarjuist, mijn pc was eventjes aan het flippen.
    Blij te horen dat de eerste dagen meegevallen zijn!
    Geniet maar een beetje van het zonnetje want hier is het 'kak'weer.

    Vele groetjes
    Neel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Miami

Farah

Als vroedvrouw wil ik graag overal ter wereld indrukken opdoen en dit combineren met écht ontdekken van lokale gebruiken, familiegebeurens, ...

Actief sinds 04 Maart 2010
Verslag gelezen: 643
Totaal aantal bezoekers 119835

Voorgaande reizen:

19 November 2012 - 27 Mei 2013

6 maanden overwinteren

03 Juli 2012 - 12 Juli 2012

Zweden 2012

27 Mei 2011 - 30 Mei 2011

Weekendje Italië

05 Maart 2010 - 06 Maart 2011

Mijn groot avontuur Down Under

Landen bezocht: