week 2 met de meiden - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Farah Lisabeth - WaarBenJij.nu week 2 met de meiden - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Farah Lisabeth - WaarBenJij.nu

week 2 met de meiden

Door: farahlisabeth

Blijf op de hoogte en volg Farah

18 November 2010 | Australië, Brisbane

zo 31 oktober:

Poppy haalde ons op en bracht ons naar de luchthaven. Daar vielen we bijna in slaap voor we op het vliegtuig mochten stappen. Na 3x veranderd te zijn van gate geraakten we eindelijk op onze vlieger.
Een vlotte 2 uurtjes later landden we in het zonnige Brisbane. Een hele verademing na het regenweer van gisteren in Melbourne! Met de taxi werden we tot de voordeur van Chill Backpackers gebracht. Leuke, wat kleine kamer maar een schitterend dakterras met subliem zicht over de Brisbane River.
Snel door de Lonely Planet geblader om wat bezienswaardigheden te kunnen vinden. Die avond was er een Brisbane Lights Tour dus meteen gebeld en geboekt.
18u30, opgepikt door een minibusje voor ons hostel... O JEE! Op het eerste zicht een busje met gepensioneerden en de tourguide was een scheelkijkende 40er, compleet met roze hemdje en opgetrokken kniekousen :o
Maaaaaaaar, webben wel de prchtigste uitzichten gezien en uiteindelijk wel een leuke avond gehad met onze tourgenoten. Dinner op Mt Coot Tha inbegrepen, Kangaroo Point Lookout, een cruise op de rivier en een korte stadswandeling langs het strandje van Brisbane. Terug in het hostel vielen we alle3 pompaf in slaap. Een geslaagde eerste dag achter de rug en morgenvroeg een toer naar Moreton Island op het programma. Bring it on!

ma 1 nov: MORETON ISLAND

6u15, de verdomde wekker laat alweer van zich horen. We hebben een trip geboekt naar Moreton Island. Met een busje werden we naar Port of Brisbane gebracht. Daar de ferry op samen met een bont boeltje meiden. Vicky (UK), Nicole en Ann-Catherine (duitsland) en 2 japanse meisjes warn supersociaal dus we waren algauw in gesprek (fijn op een ferrytocht van 75 min!). Aangekomen op het eiland moesten we ons enorm haasten. Het tij zat nog voor ca 45 min goed dus we moesten zo snel mogelijk het water in en gaan snorkelen. Wetsuit, duikbril, snorkel en zwemvliezen uitdelen en vertrekken. Tvergt wel wat oefening als dit je allereerste keer snorkelen is maar na een tijdje kon iedereen genieten van het spektakel onder water. Scheepswrakken en 1000en kleurrijke vissen, magisch! Als afsluiter kregen we brood en at mochten we met de hand voeren aan de vissen. Een superervaring!! Ook Scooter, een grappige vogel, kwam gretig met ons meedoen :)

Na een heerlijke lunch sprongen we op de 4WD bus voor een tocht naar The Desert, letterlijk een stukje woestijn op het eiland. Niet moeilijk als je weet dat Moreton Island net als Fraser Island een enorm zandeiland is.
In die woestijn sleurden we onze houten plankjes de heuvel op want toboganning (lees: zandsurfen/sleëen) was het volgende puntje op onze agenda. Je gaat plat op je buik liggen op een gewaxt houten plankje, trekt de voorkant omhoog en glijdt met een duizelingwekkende snelheid de heuvel af. Heel tof als je geen enkel bultje past en lekker zacht naar beneden glijdt zoals Nele en Delphine. Ikzelft had heel wat minder geluk, ik raakte het enige putdje dat onderweg te vinden was en beet natuurlijk voluit in het zand in plaats van rustig tot stilstand te komen. Genoeg blauwe plekken, ik hield het voor bekeken maar Nele en Delhpine hadden de smaak te pakken. De durvers gingen naar een steiler stukje zandberg en gleden dolenthousiast nog 2x naar beneden. Ik nam het fotograferen dan maar voor mijn rekening (zie Picasa).

Ondertussen was er wat paniek ontstaan bij de tourguide. Een groot vrachtschip was vastgeraakt op een zandbank tijdens laagtij aan de noordkust van het eiland en als de sleepbootjes hem niet op tijd konden wegtakelen, zou hij 's nachts hoogst waarschijnlijk olie gaan lekken door de rotsen rondom de boot. Enkele jaren geleden was dat al s gebeurd en dat heeft voor een enorme milieuramp gezorgd.

Na opnieuw heel wat heen en weer geklots op de bus (het eiland heeft GEEN verharde wegen), zat de dag er alweer op en gingen we met de ferry terug naar Brisbane. Na ca 1u varen hoorden we het nieuws dat het vrachtschip met succes weggesleept was van de zandbank en een grote ramp dus vermeden was.

's Avonds zijn we lekker gaan uiteten in d stad en hoewel we van plan waren om daarna nog een stapje te gaan zetten, vielen we allemaal volledig "in nen strek". We beslisten dan maar om gewoon in ons bedje te gaan kruipen en 5minuten later lagen we al te ronken!

di 2 nov:

8u30: we zijn wakker en fris, laat ons de warmte trotseren en een half uurtje gaan lopen ... Amaai! Verschroeiende hitte in Brisbane, dat hadden we niet verwacht zo vroeg op de ochtend! De hagedissen zaten ook te zonnebaden. Terug in het hostel snel de douche in, valiezen in de opslagruimte en met de trein naar het Jucy-kantoor om onze mega-superdeluxe campervan op te halen.
Tegen de middag waren we op weg naar Surfers Paradise. De GPS liet ons eerst wat in de steek maar met kaartlezen raakten we ook op onze 1ste camping. Meteen de bikini aan (allemaal onze nieuwen trouwens :D ) en aan het strand gaan liggen. ZALIG!
's Avonds nog snel naar Coles, de supermarkt. Spaghetti koken, vloeken op de batterij van de auto die ons in de steek liet en ons dus in het donkerliet zitten. Ik prutste wat met de elektriciteitskabels en een wonder geschiedde, alles werkte weer :D Tijdens het avondeten kregen we gezelschap van een mamavogel en haar 2 kuikentjes (Judith!! <3 ) koddig ^^

woe 3 nov: Wet 'n Wild => Gold Coast

Wakker geworden op de caping in Surfers Paradise, een zeebriesje in de lucht, klein beetje bewolkt maar wel al een heerlijke 25°C!
Stikken dus in mijn tentje op het dak van onze Jucy Campervan om 6u 's morgens. Efkes de verluchtingsgaatjes openen en dan maar verder lezen in mijn boekje: "PS, i love you". Een uurtje later hoorde ik ook beneden gerommel, Delphine en Nele waren ook wakker :D Ik werd weer wat zeeziek van het geschommel van de auto maar ach, das de charme van het kamperen zeker :p
Tegen 10u uitgecheckt vanuit het Holiday Park en na wat beginnerslessen autorijden aan de linkerkant van de weg, vertrokken we naar het waterpretpark Wet 'n Wild, met Nele aan het stuur!

De Kamikaze, watertapijtrace, loopings in glijbanen, relaxen in een grote band, ijsje likken, golfslagbad, The Black Hole, Surfride, het stond allemaal op ons programma en we genoten met volle teugen! Tegen 16u verdween het warme zonnetje achter de wolkjes en vertrokken we op weg naar Byron Bay, deze keer met Delphine als chauffeur. Vraag het haar maar, links rijden vraagt wel wat aanpassingswerk!!

We hadden natuurlijk vergeten rekening te houden met het uursverschil tussen de 2 provincies en kwamen een uur te laat aan in Byron Bay. Het caravanpark was al gesloten maar we hadden dit net op tijd beseft (dankje Delphine!) en hadden via de telefoon toch een plekje kunnen reserveren.

do 4 nov:

Gekletter van de regen op het dak, tis eens een ander muziekje om mee wakker te worden 's morgens. We kwamen alledrie nogal traag op gang dus een half uurtje lopen en een douchke kwamen goed uit. Na het ontbijt nog een strandwandeling maken terwijl we wachtten op de was.
Tussendoor enkele surfdudes spotten was natuurlijk ook wel leuk meegenomen ;).
Rond de middag konden we vertrekken naar het centrum van Byron Bay. We parkeerden aan het begin van wat ons een leuke wandeling leek.
Het pad bracht ons van het Captain Cook-uitkijkpunt naar het meest oostelijke punt van het Australische vasteland en naar de (nog steeds werkende) vuurtoren. Via het regenwoud keerden we terug naar de auto, in gezelschap van 2 grappige hagedissen die ons de weg wezen. Vanop 1 van de magnifieke uitkijkpunten zagen we zelfs een 8tal dolfijnen samen in 1 golf jagen op vis. Ik schreeuwde het uit van enthousiasme en binnen de 5seconden stonden enkele chineesjes ook te wijzen. GRAPPIG! Uitgebreid aperitieven in het busje, wat moet je anders doen tijdens een regenbui he :D straks nog een stapje zetten. Cheeky Monkey, here we come!!

vrij 5 nov:

Wat een avond was ons dat gisteren!
Cheeky Monkeys dus, naar het schijnt het leukste cafeetje van Byron Bay. Tzat al lekker vol met een bont allegaartje van mensen toen we daar aankwamen. Alledrie een corona om mee te beginnen. om 23u zat het plots stampvol en drumde iedereen samen rond het podium, wij ook mee naar daar, benieuwd wat er te zien zou zijn. Enkele minuten later wisten we het wel. JAK! Wet Tshirt Contest tussen 4 sletterige meiden. Tijdens 3x 1 minuut muziek moesten ze hun troeven tegen elkaar uitspelen. Tijdens minuut 1 trok 1 meid al meteen al haar kleren uit :o Wij gechoqueerd, 1 corona bracht ons helemaal nog niet in de gepaste stemming!
We probeerden nog een feestje te bouwen onder ons 3 maar de gortigheid en onbeschaamdheid van de jongens en het slettebakgehalte van de meisjes werd ons rond 12u wat te veel. We beslisten dat het welletjes was geweest en keerden terug naar de camping. Ondertussen was het weer water beginnen gieten dus twas snel over en weer lopen om de bagage te verzetten en onze bedjes op te maken. Vanmorgen werden we dan wakker en twas nog steeds aan het regenen. Delphine kroop achter het stuur en we vertrokken naar Nimbin. Op zich heeft dit oude hippiedoprje niet zoveel speciaal te bieden maar het is nationaal bekend om de marihuana die daar rustig gerookt kan worden. Ik ken wel enkele mensen di ehier dolgelukkig hun hart (en vooral hun neus) zouden komen ophalen. Wij bezochten een geschift museum, een schitterende kaarsenfabriek en liepen wat rond te keuvelen. Na een uurtje hadden we wel door dat er daar voor ons niet-rokende meiden bitter weinig anders te doen was. Dus we kropen snel de auto in en vertrokken naar Coffs Harbour.
In Nimbin brak het zonnetje er voor ca 1 uurtje door maar nadien stopte het niet meer. Dus vroeg gaan slapen en hopen op beter weer om 's morgens de haven te bezoeken en wat te gaan wandelen.

zat 6 nov:

Opnieuw wakker worden in de gietende regen, het wordt stilletjesaan een gewoonte. Eerlijk gzegd, het maakt ons wel wat mottig. Je mag nog zo goed overeenkomen als je wilt, wanneer je zoals wij nu al een kleine week samenleeft op ZO'N kleine ruimte, dan wordt je elkaars gezelschap wel een beetje moe. Regenweer maakt ons allen wat chagrijnig. 's Morgns traag opgestaan en aan de receptie gaan vragen of er nog iets te doen was in deze prachtige kuststad tijdens regenweer. Ze raadden ons aan om naar het Pet Porpoise Pool te gaan. Welja, anders niets te doen dus wij daarheen. Tgoot regen maar de tribune voor de toeschouwers was overdekt én we kregen gratis paraplu's ter beschikking.

Een leuke show stond op ons te wachten:
1. een zoen van Maxine, de zeeleeuw
2. Een kus van Bucky en Zippy, de dolfijnen
3. Een heuse kunstjesshow van de 2 dolfijnen
4. Vis voeren aan Solomon, de zeehond
5. een haai voederen
6. Visje in de bk van de blauwe pinguïns geven.

Alles nog steeds kletsnat en het bleef stortregenen maar we hadden toch genoten van de namiddag. Gelukkig kon Nele mee, ze heeft koorts gehad. Waarschijnlijk mijn keelontsteking die op haar is overgegaan... en dit miezerige weertje helpt ons ook niet echt. Nog vlug inkopen gaan doen voor ons avondmaal en dan terug naar de camping. We deden de was en keken een film... tot halverwege de electriciteit uitviel. We hadden al wat probs gehad met de batterij dus we dachten, gewoon de auto starten en dan lukt het weer... maar de auto wou helemaal niet meer starten!! Ik had vergeten de lichten uit te zetten dus nu, probleem! Dan maar aan de buren vragen of ze startkabels hebben. De vuilste vent deed de deur open, Delphine en ik keken al eens naar elkaar :s Maar hij was suuuuupervriendelijk en haalde meteen een starterskit boven. Probleem opgelost, auto meteen weer aan de praat en wij voor 20 min op weg om alles weer opgeladen te krijgen. Een ritje langs de jachthaven, uitkijkpunten (vanuit de auto natuurlijk) en dan terug naar de camping en beginnen koken. En nu zitten Delphine en ik hier lekker te koken. Twordt een rustige avond, we gaan nog naar de rest van onze film kijken en dan morgenvroeg 6u30 vertrekken we al naar Newcastle. Tis zo'n 5tal uur rijden dus we willen nog iets hebben aan onze dag als we aankomen. Hopen op beter weer! Fingers Crossed...

• 20 November 2010 - 17:37

Debbie:

't blijft echt leuk om jouw verhaaltjes te lezen Faar ;) en ik die iedere keer opnieuw het hele verslag lees, daar moei toch al een gave voor hebben hoor! ;)