stroomversnelling - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Farah Lisabeth - WaarBenJij.nu stroomversnelling - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Farah Lisabeth - WaarBenJij.nu

stroomversnelling

Door: farahlisabeth

Blijf op de hoogte en volg Farah

17 April 2010 | Australië, Melbourne

Een rustige week achter de rug maar toch enkele dingen te vertellen die de moeite waard zijn :)

Volgend weekend gaan we naar Sorrento. Een badplaats wat verderop. Helaas zonder de schitterende uitzichten van enkele weekends geleden amar deze keer wel mét eigen slaapkamer :D huj huj

Eind mei heb ik dan uiteindelijk mijn eerste grote trip gepland! Gabby en Chris gaan voor 1 week naar Europa. In die week heb ik overdag constant de kids bij me, 's nachts komen de grootouders dan enkele keren logeren. Vrijdag 21 mei vliegen Gigi, Poppy, Freddie en Henri dan samen naar Singapore. Gabby en Chris komen daar ook naartoe en dan gaan ze samen nog een grote week naar Bali voor een huwelijksfeest. Gigi en Poppy vliegen vanuit Singapore door naar Frankrijk en Spanje voor 2 weken.
Hopelijk gaan ze kunnen vertrekken! Want met die vulkaan-wolk daar boven Europa is dat nog zo zeker niet. De kranten staan er hier vol van en het is ook HOT in het nieuws.

(Het nieuws is hier trouwens niet zo saai als in België!! Ze maken constant grapjes tussendoor en maken er echt een leuk programma van. Veel plezanter om op die manier naar het nieuws te kijken! )

Ikzelf vertrek de 21ste mei smorgensvroeg naar Cairns (via Brisbane). Plan is om daar te gaan raften, skydiven, duiken, ... en met de rugzak langs de Gold Coast te trekken tot ik weer in Brisbane ben, waar op 1 juni een vliegtuig staat te wachten terug naar Melbourne. Kheb er al zin in!

Dinsdagmiddag ben ik met Freddie de stad ingetrokken om Hannah te ontmoeten, een duits meisje die als au pair werkt bij vrienden van Gabby en Chris maar helaas begin mei alweer naar huis gaat. Het klikte meteen en vanavond gaan we samen uit naar een verjaardagsfeest in Albert Park (das een wijk van Melbourne zoals Hawthorn de wijk is waarin ik woon) Blijkbaar heeft ze enkele kenissen die de hotspots in het uitgaansleven heel goed kennen. Ideaal om die te ontmoeten dus!

Maar daarvoor heb ik nog een lunchmeeting om 12u in de stad. Jessica heeft me uitgenodigd samen met haar zus en nicht. Die nicht is een au pair geweest in de USA en weet dus perfect hoe ik me voel: een beetje alleen, moeilijk om andere mensen te leren kennen, heimwee... dus willen ze mij meesleuren en wat tijd met me doorbrengen, hoe lief!

Zondag ga ik dan nog uit met Holly, zij is 22jaar en werkte tot voor kort voor Gabby. Ze gaat met enkele vrienden naar de "vineyard" in St. Kilda (aan het strand hier in Melbourne) en heeft me uitgenodigd om mee te gaan. 1 van haar vrienden heeft een Zweeds lief dus zallek niet de enige buitenlander van de groep zijn :D Grappig wel dat iedereen zijn best doet om er nog iets buitenlands aan toe te voegen om mij op m'n gemak te laten voelen! Dat bewijst wel hoe vriendelijk die Australiërs hier zijn :)

Nog een dikke proficiat aan Tim en Nee met jullie huwelijk gisteren!! Khoop dat het een zonnige, leuke, wondermooie dag was voor jullie met een gigantisch feest achteraf!

Toedels *Farah*

  • 19 April 2010 - 07:18

    Bas:

    Hee farah!

    Je gaat me toch niet vertellen dat die australiers leuker zijn dan de turken? ;) Leuke verhaaltjes, keep up the good work!

  • 19 April 2010 - 09:48

    Jamaica:

    Hey hey Farah!
    Ik geniet van je verslagjes! Kvoel mij precies zelf een beetje in Australië...
    Het ziet er echt allemaal zo leuk uit, zo'n ervaring!
    Geniet, geniet, geniet!!!!
    Grtjs

  • 20 April 2010 - 10:00

    Farah Lisabeth:

    heej Bas!

    Australiërs zijn ook erg sociaal maar kdenk dat de Turken nog x meer uitnodigend waren. En elma cayi heb ik ook nog nergens gevonden :( boe!

    Kvond de turkse feestjes ook wel veeel leuker dan het feestje dat ik hier heb meegemaakt maar wie weet wordt dat nog wel goedgemaakt de komende weken :) khou je op de hoogte!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Farah

Als vroedvrouw wil ik graag overal ter wereld indrukken opdoen en dit combineren met écht ontdekken van lokale gebruiken, familiegebeurens, ...

Actief sinds 04 Maart 2010
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 119718

Voorgaande reizen:

19 November 2012 - 27 Mei 2013

6 maanden overwinteren

03 Juli 2012 - 12 Juli 2012

Zweden 2012

27 Mei 2011 - 30 Mei 2011

Weekendje Italië

05 Maart 2010 - 06 Maart 2011

Mijn groot avontuur Down Under

Landen bezocht: