toeristje spelen! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Farah Lisabeth - WaarBenJij.nu toeristje spelen! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Farah Lisabeth - WaarBenJij.nu

toeristje spelen!

Door: farahlisabeth

Blijf op de hoogte en volg Farah

21 Maart 2010 | Australië, Melbourne

Kheb net 2u alleen rondgezworen in hartje Melbourne. Er is hier net een food-culture-wine-festival aan de gang en vandaag (of deze week, kweet nie precies oe lang dat duurt) draait alles om Thailand.
Overal staan standjes met Thais eten (jammer dak vertrokken ben net na de lunch!) en er was zelfs een ware missverkiezing bezig. Allemaal thaise meisjes verkleed in traditionele kledij en compleet onverstaanbaar!! Overal ook straattheater, 1tje hebbek de volledige show van gezien op Federation Square, da was echt super om te zien! Blijkbaar was er ook een zoek- wandeltoch of zo. Nie te doen hoeveel mensen dat er daar aan meedoen en hoeveel dat er zich echt belachelijk verkleden om mekaar niet kwijt te geraken!! Zo zag k een hoop Indische mensen met rare gele hoedjes op, 2 venten verkleed als madamkes uit de jaren kweetniehoeveel, compleet met parasolletjes met frullekes aan :D En verder een mengelmoes aan nationaliteiten.
Tis echt zot hoeveel chineeskes en zo dat er hier rondlopen! Ik ben da lik totaal nie gewend maar kheb hier voorlopig nog geen enkele "zwarte" gezien. Wel grappig dat de meeste ook weer koppeltjes gaan vormen met hun eigen "ras". Maar der is praktisch geen sprake van racisme hier, kgeloof dat het meer met smaak te maken heeft voor het andere geslacht.

Toen dak hier aankwam met de trein heb k eerst alle mogelijke brochures uit het Toerist Info Centre gehaald, die gaak straks thuis s opt gemak lezen en beslissen welke weekends dak wa ga doen. Ballontrip, kajakken, wandelen, watervliegtuig, wildlife, ... allemaal opties!
Maar mijn eerste missie nu is ne fiets vinden op Ebay of zo, iets 2ehands da mij kan voeren na waar dak wil. Ma da valt ietsje duurder uit dan dak in gedachten had. Misschien koop k dan beter nen nieuwe voor 50 dollar meer, dan hebbek tenminse vitessen die goed werken...
Na het infocentrum bennek wa gaan rondtjoolen op mezelven langs de Yarra River. (Nele, je kristal wask thuis vergeten ma kbeloof om hem één dezer dagen op een perfecte plaats te water te laten) Kben nen heuvel opgeklommen (lees: klein heuveltje) zodak mooi zicht had op de stad maar de wolken en de hoge flatgebouwen blokkeerden mijn zicht een beetje.

Kzit nu op de trein terug naar Kooyong Station en ben net de tennisarena's gepasseerd, das dus maximum 10 minuutjes van mijn huis :D Kga daar ZEKER naartoe!! Kzie er nu al naar uit en tis nog bijna een jaar!

In het paasweekend zijn zowel Goede Vrijdag en Paasmaandag hier vrije dagen voor iedereen. En elk jaar gaat t gezin dan naar een huisje aan zee samen met Gigi, Poppy en Nick en zijn gezin. En dit jaar bennek dus ook uitgenodigd! Dus binnen 2 weken komt mijn tweede uitstap eraan!! (Echuca was de eerste) en gaan we lekkere paaseitjes rapen op het strand :D

Deze morgen hebbek kabouter plop voorgesteld aan Henri. Jis er helemaal zot van!! "Pop?? Pop?? Pop??" zegt ie gjilsan! En ton wilt ie dak t dansje van de kabouterdans doe. We gaan proberen nen dvd te bestellen want ti vo mij al nie meer te doen om da telkens te blijven dansen :p Ke gin tijd mji om mij nog met andere dingen bezig te houden!

Ok, kmoet nu afsluiten want kga sebiet mij omkleden voor het feestje vanavond!
Nog snel efkes mijn australisch nummer geven! Als je mij ooit een berichtje wilt sturen dan is deez het juiste nummer: +61405560720 en kga proberen om iedereen een mail te sturen met daarin de linken naar mijn picasa albums waarin mijn foto's online staan!!

Toedels
xxxxxxx faar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Farah

Als vroedvrouw wil ik graag overal ter wereld indrukken opdoen en dit combineren met écht ontdekken van lokale gebruiken, familiegebeurens, ...

Actief sinds 04 Maart 2010
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 119835

Voorgaande reizen:

19 November 2012 - 27 Mei 2013

6 maanden overwinteren

03 Juli 2012 - 12 Juli 2012

Zweden 2012

27 Mei 2011 - 30 Mei 2011

Weekendje Italië

05 Maart 2010 - 06 Maart 2011

Mijn groot avontuur Down Under

Landen bezocht: