zaterdag 20 maart 12u - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Farah Lisabeth - WaarBenJij.nu zaterdag 20 maart 12u - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Farah Lisabeth - WaarBenJij.nu

zaterdag 20 maart 12u

Door: farahlisabeth

Blijf op de hoogte en volg Farah

21 Maart 2010 | Australië, Melbourne

Kdenk dat de kroegentocht in Ardooie ip deez moment in volle gang is ... toch wat heimwee nu!

Ik zit buiten in de zon, te genieten van het mooie weer tijdens mijn vrij weekend. In de lucht is een vliegtuigje een reclameboodschap aant schrijven: "STAY COOL LIPTON ICE". Ik loop dus vol enthousiasme naar binnen om da te gaan zeggen aan Gabby en Chris ma blijkbaar gebeurt da ier zo vaak da ze der zelfs nie meer vo na buiten komen... Toeme :p

Kheb vanmorgen foto's getrokken van me poolhouse dus die moeten algauw online kunnen komen btw.

Henri verstaat er em nie aan dak 1st de hele week met hem heb gespeeld ma nu plots wil stilzitten buiten. Jis nogal lastig geweest ook. Niet in willen 's middags, niet in bad gaan 's avonds, ... en soms gooit ie speelgoed op Freddy's hoofdje. Kweet dat t zijn manier is van spelen ma toch, kheb er kort op gesproken. Gelukkig vindt Gabby dak alles uitstekend aanpak: Freddy op schema houden en veel spelen met Henri maar streng zijn op de juiste momenten. Tis trouwens niet alleen bij mij dat ie lastig is :) soms ist zelfs nog erger bij Gabs en Chris.

Vanmorgen heb k mijn grootste angst een klein beetj overwonnen (alhoewel dak nog altijd enorme schrik heb!) Kheb een spin gedood!!!! Sorry Saar, Jud en alle voorstanders van het "laten-leven"-principe maar deze beesten zijn voor mij echt te veel op de wereld! Je zat op de muur van mijn douche maar kdurfde hem nie met water alleen bestrijden dus hebk er eerst wa insectenverdelger opgespoten om hem/haar wa suf te maken. Echt, anders ziek echt graag beestjes wi! Kheb nen duizendpoot gered van de ondergang (lees: Chris z'n slessen) en mooi buiten int gras gezet.
Verder vangen we hier "possums" kdenk da "buidelrat" de juiste vertaling is maar ben nie zeker. Anyway, ze zijn hier een echte plaag. Elke morgen moeten we possumstront van het plankier vegen en ze vreten alles kapot da gemaakt is van hout. Een groot probleem in een streek waar veel huizen van hout zijn gemaakt! Chris zet dus elke avond een val buiten: kooitje met een appel in en als het beestje de appel pakt, slaat het deurtje dicht.
Deze week hebben we er 4 gevangen op 3 dagen tijd! Maandag ne hele dikken, dinsdag een kindje en woensdag 2 kindjes samen in 1 kooi! Normaal vangen we da 's nachts ma dinsdag was t kleintje er in de voormiddag ingekropen. Kheb em dan vant dak gehaald en in de schaduw gezet en een beetje water gegeven met een spuitje. Want Chris neemt ze dan 's avonds mee naar de rivier om ze daar los te laten zoda ze de weg nie terug vinden naar onze wijk.

• 21 Maart 2010 - 14:27

Sarah:

Hah Faar, geen probleem van de spin wi ;) Ik durf daar gewoon nie aankomen dusja :p Amai zo zot van die buidelratten, kdenk ook dat dat de vertaling is, kheb da ne keer gezien in desperate housewives, hah :p Wel sjiek da ze die nie gewoon dooddoen ^^
    De kroegentocht was wel sjiek, maar der was nie zo veel volk, da was wel jammer. Kdenk dat wat te duur was, twas 10euro aan de deur :s gow ja, der n beetje over ee!
    x zoenen

• 22 Maart 2010 - 15:03

Neel:

Amai, goed gedaan Faar! U eerste spin gedood! Kstel et mij al volledig voor!