laatste deel van onze roadtrip - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Farah Lisabeth - WaarBenJij.nu laatste deel van onze roadtrip - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Farah Lisabeth - WaarBenJij.nu

laatste deel van onze roadtrip

Door: farahlisabeth

Blijf op de hoogte en volg Farah

19 November 2010 | Australië, Coffs Harbour

7 nov:

Zondagmorgen, 5u30, de wekker gaat alweer af. We willen zo vroeg mogelijk vertrekken richting Newcastle. Delphine en ik wisselden af in het rijden, Nele lag nog steeds ziek op de achterbank.
En ja hoor, tmoest weer wel lukken, na 3 dagen stortregen was het vanmorgen DROOG en terwijl we reden kwam de zon meer en meer piepen. Amaai, we waren trots dat we zo vroeg vertrokken waren! En we zagen al verlangend uit naar de namiddag.
Rond 12u kwamen we aan op de camping in Stockton, een schiereilandje recht tegenover Newcastle. We kregen een plaatsje vlak naast het strand, woeptidoe! En binnen het halfuur lagen we te bakken, heerlijk! Rond 16u verplaatsten we ons naar het plaatselijke zwembad. De wind staat hier veel minder fel, het water is een graadje warmer en we spoelen het zand zo van ons af. Vanavond mac en cheese klaarmaken en morgen gaan we waarschijnlijk Newcastle verkennen. Wandelen, een fort bezoeken, misschien wat avontuur, we zien ernaar uit! O ja, Delphine ziet zo rood als een tomaatje en Nele is precies Mickey Mouse door haar zonnebril die in haar gezicht gebrand staat :p GRAPPIG!!!!

Ma 8 nov:

Wakker worden met een heerlijk warme zon op onze smoeltjes, een aangename verandering!! We vertrokken welgezind op pad. 5 minuutjes op de ferry tot in Newcastle en dan wandelen tot Nobby's Head. Lunchen en uitblazen na een heerlijke strandwandeling op Nobby's Beach en daarna op weg naar "The Baths". Dat is een enorm groot openluchtzwembad met zeewater dat constant binnenstroomt. 19°C, barkoud dus maar wel lekker verfrissend na een uurtje bakken in de zon. Een groepje Macedoniërs naast ons hing wat de macho uit en probeerde met ons aan de praat te raken maar ze merkten al snel dat we echt niet geïnteresseerd waren. Blijkbaar hebben we ze daarmee wel redelijk in hun eer gekrenkt want nadat ze vertrokken waren, zagen we dat ze een gat gebrand hadden met een sigaret in het T-shirtje van Delphine... Grrr, die verrekte oostblokkers!!!
De sfeer bij ons was wat verpest maar we wilden de dag goed afsluiten. 1st naar de camping, lekker douchke nemen en dan heerlijk uiteten in Darby Street (Newcastle) Een veel te calorierijk dessert deed ons goedgevuld en toch opgewekt naar ons bedje vertrekken. Ik lig hier nu in de "Penthouse". Kword wel wat heen en weer geschud door de wind die is komen opzetten. De bliksem schiet in de verte in het rond, de sterretjes fonkelen pal boven mijn hoofd en de golven op het strand vlak naast ons zingen een oorverdovend slaapliedje. Mijn oogjes vallen toe, dus het zal wel op 1 of andere manier werken! Snel naar dromenland, morgen wacht het enige échte Summer Bay op ons! :D

• 20 November 2010 - 18:00

Debbie:

Summer Bay of wa???!!! Als je Aden ziet, geef hem maar mijn GSM-nr!! :p

• 23 November 2010 - 08:26

Buskie:

Ik weet al hoe het afloopt :-D

• 26 November 2010 - 13:43

Buskie:

Hey ge gaat uw honderd dagen moeten vieren vandaag :-) zouden ze daar nie mee gedient zijn als ge zo met vuiligheid enzo zou gooien en dan fuifke geven :-D net zoals int middelbaar é :-)