aangekomen! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Farah Lisabeth - WaarBenJij.nu aangekomen! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Farah Lisabeth - WaarBenJij.nu

aangekomen!

Door: farahlisabeth

Blijf op de hoogte en volg Farah

08 Maart 2010 | Australië, Melbourne

Kheb tijdens mijn vlucht een klein verslagje bijgehouden en kga da nu ier kji posten zi :D

Gedurende de vlucht heb ik nu en dan wat bijgehouden en die zet ik hier s allemaal op een rijtje:
Zaventem 5/03 18u10 plaatselijke tijd
Ik zit te wachten op het instapsignaal. Een heleboel zakenmensen pakken samen rond mij. Zenuwen zijn er nu al hoor, zo'n raar gevoel vanbinnen waarvan je niet weet of dit nu een leuk of een naar gevoel is ...
Het afscheid van mama, papa, Stef en Christel viel nog goed mee. Geen traantjes gelaten voorlopig :)
Kheb net alle berichtjes beantwoord die ik doorheen de dag had gekregen. Zoveel mensen lieten nog een laatste keer weten dat ze aan me dachten. Fijn hoor :) Kga jullie allemaal zooo hard missen maar ik keer zeker terug met massa's herinneringen en veel bagage :p
Over die bagage gesproken! Ik heb nog een laatste schifting mogen doen op de luchthaven zelf! 10 kg teveel, zou meer dan 250euro gekost hebben :s maar da was ik nie van plan zu! Dan maar de toiletten ingedoken en broeken, tshirts, truien, ... achtergelaten. Bye bye leuke hakjes :( hopelijk leuke winkels daar in Melbourne!
Opstijgen nu!!

Londen Heathrow 5/03 20u30 lokale tijd
Aangekomen in LHR en geen minuut te vroeg! Driiiingend de wc opgezocht. Viel daar bijna in zeg! Da waren precies wc's voor XXXXL mensen... Maar ok, kmoet toegeven, na enkele blikken rondom mij te hebben geworpen heb ik door dat de meesten toch gezellig (meer dan) volslank door het leven gaan.
Nu zit ik in de Seating Aerea (immens groot!) in Terminal 3 te wachten tot ik mag inchecken voor mijn vlucht naar Melbourne. Kheb net een heerlijke boterham met scampi's op, kon het ook niet laten om zo'n verleidelijke reep Toblerone aan te schaffen (samen met 1l water, kwestie vh evenwicht te bewaren :p)
De vlucht hierheen ging echt vlotjes! Twas helder weer boven Londen (anders dan in België) en kheb zelfs het London Eye en the Big Ben kunnen zien vanuit het vliegtuig (zetel aan het raam, ideaal!) London by night was fijn om te zien!
Kga mijn vlucht nog s checken, wie weet is de gate al open :) toedels!!!

Londen Heathrow 5/03 21u15 lokale tijd
Hoppaa, ingecheckt en klaar om aan boord te gaan. Kheb al mijn 1sten kangoeroe gezien!! Nja, op de staart van de vlieger maar da telt toch ook een beetje!!!! Tis trouwens nen eeeeeeeeele zotten vlieger! Tis geweun nen dubbeldekker! Ke daar nog noois ingezeten :p
Khoop dak beetj aangename mensen naast/rond mij ga hebben. In mijn 1ste vliegreisje naar ier was da een vlaams meiske, ka veel sjanse ton!
Topen da alles vlotjes blijft verlopen. Da wil zeggen: binnen 3 kart aan boord gaan en zien hoe goed dak in slaap gerake!
Bye for now!

In the air 6/03 1u53 London Time
Kzit nu al bijna 4u op de vlieger en kvind dat eigenlijk nog wel vlotjes gaat. Kheb nie ontzettend veel plaats maar kzit aant raam en dien neffest mij is ergens anders gaan zitten. 3 zetels voor 2 personen, chill!
Binnen 2u komt de zon op, nog kluchtig wi :p Kheb al eten gekregen, wa gelezen en video gekeken: Austin Powers: The spy who shagged me. Webben allemaal een teeveetje voor ons hangen en kunnen dus zelf kiezen welke film we willen zien, muziek luisteren, tv kijken, ...
Voorlopig zijn we net voorbij Oekraïne (ook te volgen via da zelfde teeveetje). Nu nog 8u en 54 minuten totdaw in Singapore zijn. Geen idee hoe lang we daar dan zullen stilstaan.
Tis weer nen goeie vlucht wi verder, nog geen slecht weer, geen last van mijn oren, ... hout vasthouden! 2 minpuntjes wel. Ten eerste zit er nen ferme snurker achter mij en ten tweede nen ambetanten voor mie die al de hele vlucht met zijn zetel achterovergeleund ligt en zinne muziek zo hard zet da iedereen MOET meeluisteren.

In the air richting Thailand, 9u10 in Londen
Tijdens mijn slaap werd ik wakker van de turbulentie, alle gordels moesten aan maar theeft niet lang geduurd. Over 2u zouden we moeten landen in Singapore. Dan ben ik al over de helft!
Er is even sprake geweest van een soort noodlanding in Bangkok. Ik geloof dat er iemand onwel is geworden want plots gingen alle lichten aan en werd gevraagd of er een dokter op het vliegtuig aanwezig was. Twas almettekji wel gjil stil ip de vlieger! Beetj beangstigend wi. Maar nu zetten we toch koers rechtstreeks naar Singapore zie ik op mijn scherm.
Kheb nog nen film gezien: "Nine", nen tekenfilm en nu nie echt nen aanrader :s Toeme, kzie net t ontbijt passeren ma tis voor de 1ste klasse :( Business class zit trouwens op het verdiep boven mie. Nog nog zjirre boekske lezen!

Singapore 19u20 plaatselijke tijd 6/03
Net geland en het nieuws gekregen dat de passagie overleden is ... Algemene stilte overal.
Ik weet nog niet echt waar ik naartoe moet nu. Normaal hetzelfde vliegtuig door naar Melbourne, khoor het zometeen wel.

Singapore Airport 20u15
Sebiet mogen we opnieuw inchecken ip dezelfde vlieger ma andere gate :p
We kregen ook een briefke om gratis te gan eten maar twa de moeite niet wi. Zo'n reke vo an te skuvn en maar 20' de tijd vo trug te geraken :s
26°C stond er hier net buiten opt bordje, kan da wel mee leven wi, die veste ging direct uit :p

In the air 00u30 Singapore tijd 07/03
Net een afschuwelijke maaltijd gekregen. Kga blij zijn om da nie meer in mijn kelegat te moeten duwen. Sjanse datr ne goeie crème als dessert achterkwam.
Nog 4u nalf vliegen, dus met 2u vertraging aankomen. Hopelijk checken Gabby en Chris de uren van de vlieger nog s online of ze gaan daar lang op mie meugn staan wachten :s
Kzit nu naast een spaans koppel, vree toffe mensen. Kheb ook al échte ozzie)boys gezien :p
Blond, T-shirtje, karoshort tot halverwege de poepe, havaianas (teenslessen) aan de voeten en mini-rugzakje mee. Kvoel mij redelik belachelijk met mijn 2 grote beuzen handbagage mee.
Ook de Ozzie-mentaliteit is al aanwezig! Mekaar voorlaten in de rij, bagage helpen wegsteken, zomaar gesprekjes aanknopen, ... Heerlijk!
PS: Pauline! ben CD van Justin Timberlake aant beluisteren en vanaf da tv'tje ier, komen weer herinneringen naar boven wi!

In the air 06u30 melbourne time
Nog anderhalf uur vliegen. Net heerlijk ontbijtje gekregen: koffie, koffiekoek met rozijntjes en kaneel, fruitsap en fruitsalade (watermeloen mmm... kweet alweer waarom dak zo graaag de zomer heb :p) Judith, tga toch beetj naar ons luxe-ontbijtje toe :p nog glaasje cava en tis OK! hihi
Ook juist een briefje gekregen om aan te duiden wat je mee hebt om af te geven aan de douane. Border Security - here I come!
Ben doodmoe, allez, kzie er toch zo uit :p maar kan écht niet slapen :( kstink wok verzeker na bijna 48u me niet kunnen wassen. Gelukkig hebben ze pepermuntrollen uitgedeeld! Kga der sebiet nog paar in me mond steken voordaw landen :p
tot straks!


  • 07 Maart 2010 - 23:10

    Judith:

    faaaaaaar! hoe raar was dat gisteren in opcd dat je er niet was :(
    maar ben blij (en jaloooers toch ook wel een beetje op je gekke avontuur!) dat je goed bent aangekomen!

    kdenk aan je lieve schat!
    kusje!

  • 08 Maart 2010 - 08:04

    Kirsten:

    Hey meisje!! Super leuk om zo'n reisverslag bij te houden! Kben blij daj goed bent aangekomen!!! Heel veel plezier ee nog!!
    xxxxx

  • 08 Maart 2010 - 08:33

    Lorien:

    Hela,
    zo te zien heb je nog een relatief goede reis achter de rug. Al wat bekomen van de jetlag? goed ontvangen door je gastgezin? zo te zien wel. Als ik het zo allemaal zie ben ik wel wat jarloers! :-) En als ik zie welk mooi weer het daar is nog meer! hihi! stel het goed daar, en we horen elkaar wel nog. of tot in home and away é!! hihihi.
    Ik zit vandaag thuis met een stijve nek :-s niet zo goed want nu kannek niet op stage.
    grts
    Lorien

  • 08 Maart 2010 - 09:00

    Lieselot Denoo:

    hallootjes,
    allé 'k zie dat ge een goede reis hebt gemaakt en het ziet er daar lekker leuk uit!
    hier alles redelijk, veel last van de zwangerschap maar we komen er wel door!
    ik laat je wel iets weten wanneer het zover is!
    doe de groetjes daar
    veel plezier en doe maar veel ervaring op!
    lot

  • 08 Maart 2010 - 10:00

    Neel:

    Hey meid!

    Blij te lezen dat alles goed verlopen is!

    Geniet met volle teugen want tis daar wss zalig!

    Groetz

  • 09 Maart 2010 - 17:19

    Mam:

    hoi hoi
    blij dat alles naar wens is zend eens wat zon door tblijft hier vriezen
    jeunt u en wees op je hoede voor de kangoeroes en andere levende wezens veel kusjes

  • 09 Maart 2010 - 17:19

    Mam:

    hoi hoi
    blij dat alles naar wens is zend eens wat zon door tblijft hier vriezen
    jeunt u en wees op je hoede voor de kangoeroes en andere levende wezens veel kusjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Farah

Als vroedvrouw wil ik graag overal ter wereld indrukken opdoen en dit combineren met écht ontdekken van lokale gebruiken, familiegebeurens, ...

Actief sinds 04 Maart 2010
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 119868

Voorgaande reizen:

19 November 2012 - 27 Mei 2013

6 maanden overwinteren

03 Juli 2012 - 12 Juli 2012

Zweden 2012

27 Mei 2011 - 30 Mei 2011

Weekendje Italië

05 Maart 2010 - 06 Maart 2011

Mijn groot avontuur Down Under

Landen bezocht: