Van Miami naar Key West en terug - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Farah Lisabeth - WaarBenJij.nu Van Miami naar Key West en terug - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Farah Lisabeth - WaarBenJij.nu

Van Miami naar Key West en terug

Door: Farah

Blijf op de hoogte en volg Farah

02 Januari 2013 | Verenigde Staten, Key West

Dinsdag na oudejaar kwam traag op gang, we gingen wat wandelen in Miam zelf. Lincoln Road is het leuke voetgangersstraatje met delekkerste restaurantjes en leuke winkeltjes. We besloten een sightseeing toertje te boeken op de “Pirate Duck Boat”. Een soort van amfibiewagen die ons de mooiste plekjes zou tonen, wat Art Deco en dan het water in om de majesteuze huizen op Star Island te bewonderen. Onder andere Puff Daddy heeft hier een huis. Okee, het klinkt misschien wat voyeuristisch maar deze superstars hebben niets liever :p dus wij genoten van een gezellig uurtje op het water terwijl we die “mansions” bekeken.
De dag sloten we af met een indrukwekkend bezoek aan het Holocaust Memorial en de heerlijkste Sushi in Sushi Samba.

Na deze lazy dinsdag, vertrokken we woensdagmorgen richting Key West. 4u rijden naar het uiterste zuiden van de USA. Heerlijke roadtrip, prachtig weer, bijna de hele tijd rechtdoor, zalig! (Vooral een goede zaak omdat Stefan het niet nodig vond om een GPS bij de huurauto te nemen :p ok, we vonden de weg meestal wel maar theeft ons meer dan een keertje een omweg gekost. Of zoals hij het zelf noemde: de scenic Route haha!)
De Keys zijn een reeks eilandjes die met elkaar verbonden zijn door 1 grote lange weg. Prachtig om daar op te rijden. Het enige wat je ziet is water links en rechts en de rijbaan voor en achter je. Zalig!!
Onderweg gestopt bij een toeristencentrum om een hotel te regelen voor die avond en dan in 1 trek door. Het hotel (the Lexington) was een paleis vergeleken bij ons miezerige hotelleke in Miami!! Wat een luxe .
Onze voormiddag op de zeilboot “Sarah” was wel 1 van de hoogtepuntjes. Ideaal om dat nieuwe badpak op uit te testen! Eerste stop: gaan kajakken rond 1 van de mangrove eilandjes op een half uurtje varen van de kust van Key West. Allemaal beschermd natuurgebied en super om op deze manier te verkennen. Terug naar de boot: racen!! Sabrina en ik toonden eens wat we in onze mars hadden :D De concurrentie hebben we verpletterd, we zijn dan ook het Zweedse kano-dreamteam haha!!
Tweede stop: snorkelen. Als je nog nooit hebt gesnorkeld kan ik mij voorstellen dat enkele vissen en sponzen misschien wel een redelijke indruk achterlaten maar voor mij, na te duiken bij het Great Barrier Reef in Australië en het schitterende koraalrif praktisch in mijn achtertuin op de Bahama’s, was dit wel een grote teleurstelling. Gelukkig kende onze gids enorm veel van de omgeving en hij nam ons dan ook mee om enkele specialekes te ontdekken. Hij vond een lionfish voor ons, liet een andere blaffen en zelf ontdekten we enkele krabben die verstopt zaten in putjes in de bodem. Het water was heerlijk van temperatuur en twas hilarisch om al de chineeskes die ook meewaren met ons op de boot, in het water te zien springen met volledige wetsuits aan, zwembananen om hun niet te laten verdrinken en elke minuut wel een kuch hier of daar omdat ze per ongeluk wat water binnenkregen.
Terug aan boord kregen we lekkere tortilla-chips met salsa, vers fruit en wijn aangeboden. De gidsen hadden wel een boontje voor ons en haalden de lekkerste rode wijn uit het ruim: SCOOORE!
We keerden terug naar haven, veel te vroeg volgens ons! We probeerden hen nog te overhalen om ons ook in de namiddag met hen mee te nemen maar dat mocht niet baten, zelfs niet toen ik mij op het dek verstopte onder een grote handdoek LOL!

Dan maar Duval Street gaan verkennen. De hoofdstraat in Key West wandelden we volledig af en geloof me, die gaat wel een eindje door! Op het eind kwamen we bij het meest zuidelijke punt van de USA. Op dat moment zaten we dichter bij Cuba dan bij Miami! Best wel gek eigenlijk.
In Duval Street zijn ook heel veel leuke kunstgalerijen te bezichtigen. Een nieuwe ervaring voor mij maar kheb er echt wel van genoten! Vooral de galerij die werken van Peter Lik tentoonstelde. Een schitterende australische fotograaf die zijn werk achter glas met kristaldeeltjes steekt. Met een dimlicht erop geeft dit echt zo’n extreem mooi effect! We waren allemaal onder de indruk. De man die ons wat meer vertelde over de foto’s was heel vriendelijk en totaal niet opdringerig. De werken waren natuurlijk onbetaalbaar voor ons :p maar we bleven wel een tijdje supergeïnteresseerd in de galerij hangen. Blijkbaar toonde ik wat te veel interesse want bij het terugkomen naar de Bahama’s kreeg ik een email van die kerel om te zeggen dat hij mij een persoonlijke rondleiding wil geven de volgende keer dat ik naar Key West ga. Ik mag gerust zijn logeerkamer gebruiken. De enige kost die ik zou hebben is mijn vervoer tot daar, de rest wordt wel door hem betaald zei hij. Haha, weeral een indruk nagelaten!!

’s Avonds weer de auto in richting Miami. Helaas want we wilden allemaal nog wel enkele daagjes langer in dit gezellige stadje verblijven. Maar als we ook nog de Everglades wilden bezoeken tijdens onze korte vakantie hier, moesten we keuzes maken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Key West

Farah

Als vroedvrouw wil ik graag overal ter wereld indrukken opdoen en dit combineren met écht ontdekken van lokale gebruiken, familiegebeurens, ...

Actief sinds 04 Maart 2010
Verslag gelezen: 1324
Totaal aantal bezoekers 119254

Voorgaande reizen:

19 November 2012 - 27 Mei 2013

6 maanden overwinteren

03 Juli 2012 - 12 Juli 2012

Zweden 2012

27 Mei 2011 - 30 Mei 2011

Weekendje Italië

05 Maart 2010 - 06 Maart 2011

Mijn groot avontuur Down Under

Landen bezocht: