terug van weggeweest! - Reisverslag uit Hillside, Australië van Farah Lisabeth - WaarBenJij.nu terug van weggeweest! - Reisverslag uit Hillside, Australië van Farah Lisabeth - WaarBenJij.nu

terug van weggeweest!

Door: farahlisabeth

Blijf op de hoogte en volg Farah

31 Januari 2011 | Australië, Hillside

Hoi allemaal!!!

Tijd voor een nieuw verslagje zeker??
Eerst en vooral, mijn excuses omdat ik dit dagboek ENORM heb verwaarloosd!
Tis niet nodig om oude koeien uit de sloot te halen, kzal beginnen met mijn huidige avonturen te beschrijven en als er tijd overschiet, ga ik mssn wat terug in de geschiedenis. Wilje iets meer weten, mail me of we spreken wel als ik terug ben in België he!!

Trouwens, dat zal niet lang meer duren!! Nog 34 dagen en ik ben terug, ongelofelijk toch??
Tdoet echt raar om daar nu aan te denken. Ik kijk hier naast mij, zie mijn enorme hoeveelheid kleren, schoenen, toiletgerief en zo liggen en ik denk: dit wordt een onmogelijke opdracht om dit allemaal terug thuis te krijgen!!
Twordt waarschijnlijk erg schiften en een deel met de luchtpost/per schip terug te sturen.

Efkes situeren waar ik nu woon:
Hillside is een westelijke deelgemeente van Melbourne, op zo'n 35 minuten met de trein vanuit het stadscentrum. Ik zit aan de allerlaatste treinhalte, dus veel verder moest k niet meer gaan :p
Ik woon nu in Kalista avenue, bij Bobbie (mijn beste vriendin hier). Mijn eenpersoonsbed heeft roze lakentjes, mijn gordijnen zijn roze met paars en mijn kast bevat roze kinderkleren :p haha!! Ik slaap namelijk in Hayley's kamer (Bobbie's 4jarig dochtertje). Hayley slaapt toch al bij Bobbie in de kamer sinds haar geboorte, dus is er geen probleem om die slaapkamer voor een maandje aan mij onder te verhuren. Voor een vriendenprijsje weliswaar, wat me zéér goed uitkomt!
Kheb sinds vorige week ook een job gevonden hier in de buurt. Ik ben nu serveuse in een Grieks Restaurant in een winkelcomplex op 15 minuutjes van waar ik woon. Ik heb mijn fiets hier, dus ben zo vrij als een vogeltje om van en naar het werk te gaan. Doet wel raar dat een helm hier verplicht is, je vergeet dat wel nu en dan maar er hangen grote boetes aan vast, dus zeker aan te raden!! Kvind het eerlijk gezegd ook nie slecht hoor, de kindjes worden het zo van jongsaf aan geleerd, en t komt totaal niet "onstoer" over!!
Het restaurant is echt aangenaam om in te werken. Superlekker eten, betaalt goed en fantastische collega's. Kheb het echt getroffen hier.

Gisteren vierde Henri zijn 3de verjaardag met een echte poolparty!! Ik sloeg die uitnodiging natuurlijk niet af en stond na anderhalf uur trein- en tramgebruik eindelijk nog eens in Hawthorn voor dat indrukwekkende huis dat ik 10 maand lang "THUIS" heb genoemd.
Twas de allereerste 40+dag die ik hier in Melbourne heb gezien, dus iedereen snel in zwempak/bikini/zwemshortjes/reddingsvesten en hupaa, het lekker verfrissende zwembad in! Twas hartverwarmend om te zien hoe gehecht Henri, Freddie, Alex, Sebi en Manon nog steeds zijn aan mij. Kheb mij de hele namiddag met hen geamuseerd maar voelde mij toch wat jaloers om Johanna (de nieuwe au pair) bezig te zien met de kleine. Kheb een beetje het gevoel dat ik mijn eigen babytje heb moeten afstaan. Kan me eigenlijk moeilijk voorstellen wat voor een moedergevoel ik later zal hebben over mijn eigen kindjes, dat moet echt iets fantastisch zijn!! Geen nood, mijn biologische klok begint nog niet te tikken, daar willek wel nog enkele jaartjes mee wachten hihi!!
Gabby had zichzelf echt overtroffen met de toetjes voor de genodigden: een Pinata, een chocolade-ijstaart in de vorm van een egel, hopen lolly's en Chris die constant de barbeque draaiende hield.
Om 3u zat het feestje erop maar het was nog steeds bakkenheet dus ging ik naar het strand. Heerlijk afkoelen in het heerlijke water en een klein beetje bakken op het strand. Voeten verbrand aan het hete zand en natuurlijk tonnen zonnecrème gesmeerd. Zonder mag je hier absoluut niet buiten!! En de hele parlé van mensen die zeggen dat je met zonnecrème niet bruin wordt, kom me maar bekijken als ik terugkom :D ge zult verschieten :D woehoew!!!!

Kben blij voor Johanna (de nieuwe aupair) dat ze niet zo eenzaam is zoals ik hier ben geweest de eerste maanden. Volledig per toeval is een zweedse vriendin van haar hier aangekomen, ook als au pair, en ze woont letterlijk 1 straat verder dan Gabby en Chris!!!! Fantastisch voor haar maar ik hoop ook dat ze nog wat locals leert kennen.
Ik bood aan om haar nu en dan s mee uit te nemen maar na 3 keer afgescheept te worden, heb ik daar nu eerlijk gezegd ook niet zoveel zin meer in. Tot zover het vriendelijk zijn :s ze heeft nog wat te leren van de australische mentaliteit!!

Morgen is het EINDELIJK zover, dan ga ik ballonvaren over Melbourne stad samen met Emma Kennon. Zij is een goeie vriendin van me waarmee ik onder andere ben gaan skiën in september maar die ik helaas bijna 2 maand niet heb gezien door de feestdagen, mijn verhuis, enz.
Tijd om bij te praten en wat is daar beter voor dan heerlijk hoog in de lucht hangen boven een wereldstad als Melbourne, gevolgd door een champagneontbijt in een 4sterrenhotel :D
Enige minpuntje is natuurlijk om 4u 'smorgens daar moeten zijn, maar dat heb ik er wel voor over :)

  • 31 Januari 2011 - 08:38

    Tante Rina:

    Alé nog 34 dagen en dan terug,geniet nog maar met volle teugen want de tijd vliegt snel !!!!
    Nog vele groetjes !!!!

  • 31 Januari 2011 - 12:59

    Tine:

    waaw! wat beleef jij daar nog steeds supermooie tijden! geniet er maar van! (ondertussen zit ik in mijn allerlaatste examenperiode die nu nogmaar gestart is en 4weken zal duren..jaja ze hebben er iets meer tijd voor uitgetrokken dan vroeger) maar niks is leuker dan even je blog te lezen tussen het blokken door ;-) dus SCHRIJVEN MAAR! tot later!

  • 31 Januari 2011 - 13:03

    Emmy:

    Hoi Farrah!
    Binnen twee weken en 3 dagen vertrek ik zelf met men beste vriendin naar Australië. Eerst een stop in Sydney voor 3 dagen en daarna naar Melbourne. Door jouw blog te lezen en dat van Pauline begin ik er echt met goeie moed aan. Kvind het echt tof dat je zoveel plezier heb gehad. Als je tijd hebt kunnen we misschien nog even afspreken? Maar als dit niet lukt, geen probleem hoor, kan mij voorstellen dat je laatste paar dagen volgeboekt zullen staan.

    Geniet er maar goed van, van je laatste dagen, vooral dan van de warmte. ;)

  • 31 Januari 2011 - 13:04

    Emmy:

    Woops, embarrassing dat ik je naam even verkeerd heb gespeld... D:

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Farah

Als vroedvrouw wil ik graag overal ter wereld indrukken opdoen en dit combineren met écht ontdekken van lokale gebruiken, familiegebeurens, ...

Actief sinds 04 Maart 2010
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 118046

Voorgaande reizen:

19 November 2012 - 27 Mei 2013

6 maanden overwinteren

03 Juli 2012 - 12 Juli 2012

Zweden 2012

27 Mei 2011 - 30 Mei 2011

Weekendje Italië

05 Maart 2010 - 06 Maart 2011

Mijn groot avontuur Down Under

Landen bezocht: